تأمین واگن نیاز روز برای تست گرم متروی قم

شهردار قم با اشاره به آخرین وضعیت پروژه متروی قم، گفت: این پروژه آماده تست گرم است و از راه‌های مختلف به دنبال تأمین واگن هستیم که نیاز بود وزارت کشور ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت پروژه متروی قم، اظهار کرد: این پروژه آماده تست گرم بوده و از راه‌های مختلف به دنبال تأمین واگن هستیم که نیاز است وزارت کشور ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشد.

وی بابیان اینکه امروز در مجموعه شهرداری و استان قم انسجام، وحدت و اقتدار وجود دارد که می‌توان با همکاری بیشتر مشکلات سنواتی قم را حل کرد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم محقق شده است و بعد از تفریق بودجه، احتمالاً تحقق بودجه سال گذشته به ۹۵ درصد خواهد رسید.

شهردار قم با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری بیش از ۴,۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، گفت: ۱۶ پروژه نیمه‌تمام و پروژه شاخص در سال جاری تمام خواهد شد یا شروع فعالیت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: احداث تقاطع صدوقی و فردوسی، احداث تقاطع کیوان‌فر، بهره‌برداری از تونل بلوار جمهوری اسلامی، تقاطع نماز، تونل غدیر و تکمیل تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله حکیم از جمله این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه اختصاص ۱۱۶ میلیارد تومان برای ادامه نهضت آسفالت در شهر قم پیش‌بینی می‌شود، افزود: امسال با تحقق اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری می‌توان پروژه‌های شاخص اطراف حرم مطهر، چهل اختران و دروازه ری را تعیین تکلیف کند و به سرانجام برساند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به بهره‌برداری از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه در سال گذشته، اظهار کرد: برای جمع‌آوری ریل‌های متروکه نیاز بود کمیته‌ای تشکیل شود تا باقیمانده ریل‌های متروکه به‌صورت منطقه‌ای تعیین تکلیف شود.

کد خبر 564836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.