عقب‌نشینی ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

بازار امروز کار خود را با عقب‌نشینی گروه فلزات، خودرویی و پالایشی آغاز کرد و به برخی دیگر از نمادهای بازار نیز سرایت کرد و در مجموع منجر به عقب‌نشینی چهارهزار ۳۰۰ واحدی شاخص کل شد، فرابورس نیز به مدار بازگشته بود و برخلاف بازار بورس رشد ۲۹۳ واحدی را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز، گروه سرمایه‌گذاری‌ها امروز از تقاضای خوبی برخوردار بودند؛ نمادهایی مانند خگستر و شستا. در گروه بانکی نیز نماد و تجارت برخلاف سایر نمادهای بانکی روند صعودی به خود گرفت. شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش چهار هزار ۳۸۳ واحدی به سطح یک میلیون ۴۱۴ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۴۸۱ واحدی در سطح ۳۶۲ هزار ۹۲۱ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار کاهش ۰.۳۱ درصدی و شاخص هم‌وزن رشد ۰.۶۹ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۹۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۷۴

عقب‌نشینی ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۹۳ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۵۲ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۵۶ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۶۵

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۷ هزار ۸۲۳ و ۲۳ هزار ۵۷۷ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۲ میلیارد ۸۹۵ و دو میلیارد ۹۴۷ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

عقب‌نشینی ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

عقب‌نشینی ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

حمایت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد

پیش بینی: افت امروز بازار به معنای تغییر روند در شرایط فعلی نیست و صرفاً یک روز طبیعی در بازار ارزیابی می‌شود، سطحی از دست نرفته است و سطحی شکسته نشده است، همچنان تحلیل پابرجا است.

اخبار بازار

تمام فرآیند افزایش سرمایه از درخواست تا ثبت نهایی کوتاه‌تر می‌شود

وحید روشن‌قلب، مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: در حال برنامه‌ریزی برای کوتاه کردن پروسه پس از صدور مجوز افزایش سرمایه توسط سازمان بورس نیز هستیم.

وی افزود: تمام فرآیند انجام افزایش سرمایه در دست سازمان بورس نیست و طبق الزامات قانون تجارت نمی‌شود تمام این زمان را خیلی کوتاه کرد اما با برنامه‌هایی که داریم و براساس مجوز قانونی برنامه پنج ساله ششم توسعه، در تلاش برای الکترونیکی کردن این فرآیند هستیم. اصلاح نحوه استفاده از حق تقدم توسط سهامداران از جمله این موارد است که با الکترونیکی شدن آن، الزام برای پست برگه افزایش سرمایه توسط سهامداران به شرکت و واریز نقدی مبلغ افزایش سرمایه از طریق مراجعه حضوری به بانک حذف خواهد شد.

فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی استقلال و پرسپولیس

سازمان خصوصی سازی فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را منتشر کرد.

سازمان خصوصی سازی با صدور فراخوانی از همه اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت‌های صاحب صلاحیت و با سابقه دعوت کرد جهت انجام مذاکره و ارائه پیشنهادهای خود در راستای واگذاری سهام مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سایت سازمان و یا دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاه‌های این سازمان مراجعه یا مکاتبه کنند.

کاهش قیمت گذاری دستوری از اقتصاد کشور با همکاری دولت و بورس کالا

علیرضا ناصرپور؛ معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاکید سازمان بورس این است شرکت‌هایی که به عنوان ناشر در بورس پذیرفته شده‌اند تا حد امکان اقدام به پذیرش و عرضه محصولات خود در بورس‌های کالایی کنند. سال گذشته با همکاری مناسب وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا شاهد کمرنگ شدن قیمت‌گذاری دستوری در بازار برخی محصولات از جمله سیمان بودیم که بدون شک ادامه این رویکرد در سال ۱۴۰۱ به رشد انگیزه تولیدکنندگان کمک شایانی می‌کند. امیدواریم نتایج همکاری‌های مطلوب دولت سیزدهم با بازار سرمایه در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به خوبی نمایان شود.

اخبارشرکت‌ها

رکوردشکنی‌های متوالی فروش در آریا ادامه دارد

متوسط فروش ماهانه سال ۹۹، ۹۲ هزار تن انواع محصول بوده است در سال جاری متوسط فروش بر ۹۲ هزار تن استوار بوده است. در اسفند فروش خوب ۱۰۸ هزار تنی را دارد. مقدار کل فروش شرکت در اسفند ۱۴۰۰ نسبت به اسفند سال قبل ۴ درصد و نسبت به ماه قبل دو درصد بیشتر بوده است. آریا ساسول در فصل اول سال جاری به طور متوسط هر ماه ۱,۶۰۵ میلیارد تومان فروش گزارش کرده بود و در فصل دوم برابر ۲,۲۴۱ و پاییز به ۲,۴۶۰ میلیارد رسید. در دی و بهمن ماه هم ۲,۰۰۱ و ۲,۷۰۲ میلیارد فروش روانه کدال کرده است. در اسفند رکورد فروش با ۲,۹۲۹ میلیارد شکسته شده است. مبلغ کل فروش در اسفند ۱۴۰۰ نسبت به اسفند سال قبل ۱۴ درصد و نسبت به ماه گذشته هشت درصد بیشتر بوده است در سال ۱۴۰۰ مبلغ فروش ۲۶ همت بوده که با رشد ۴۷ درصد نسبت به سال قبل محقق گردیده است.

متوسط نرخ پلی انواع اتیلن آریاساسول در سال ۹۹ برابر ۱۹۳,۰۰۰ ریال برای هر کیلو بوده که شش ماهه امسال برابر ۲۴۶,۱۵۶ ریال، در چهار ماهه بعدی در حوالی ۲۹۰,۰۰۰ بوده و در بهمن و اسفند به ۳۰۰,۰۰۰ نزدیک شده است.

غبنوش: شرکت بهنوش ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۱,۷۸۰,۴۴۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است. ️ «غبهنوش» با سرمایه ثبت شده ۳۶۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۰,۰۳۸,۹۴۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است.

ولساپا: شرکت لیزینگ رایان سایپا طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۷۹۳,۹۲۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است. «ولساپا» با سرمایه ثبت شده ۱۴,۵۴۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۸,۶۳۶,۶۷۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

خدیزل: شرکت بهمن دیزل طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۴,۲۸۱,۹۴۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۶۶ درصد افزایش داشته است. «خدیزل» با سرمایه ثبت شده ۸,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۷,۹۱۸,۴۳۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۰ درصد رشد داشته است.

وپست: پست بانک ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از محل تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری، اوراق، سرمایه گذاری و کارمزدهای دریافتی مبلغ ۵,۳۶۷,۶۷۶ میلیون ریال درآمد محقق کرده و از محل هزینه مالی، سود سپرده‌ها و کارمزدها مبلغ -۲,۶۱۷,۰۹۶ میلیون ریال هزینه شناسایی کرده است.

بانک در این ماه تراز مثبت ۳۰۵ درصد را ثبت نموده است، وپست با سرمایه ثبت شده ۱۶,۳۹۰,۸۳۶ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۴۸,۷۶۸,۸۶۲ میلیون ریال درآمد داشته است و مبلغ -۲۳,۹۰۳,۱۰۵ میلیون ریال هزینه شناسایی کرده است.

بانک طی عملکرد تجمیعی تراز منفی ۳۰۴ درصد را ثبت کرده است.

فخوز: شرکت فولاد خوزستان طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۸۴,۷۳۲,۸۰۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. «فخوز» با سرمایه ثبت شده ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۵۰۲,۱۶۶,۰۶۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته است.

وسکرشا: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است. وسکرشا با سرمایه ثبت شده ۸۵,۶۸۸,۶۷۱ میلیون ریال طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ از محل سود سهام محقق شده ۹۷۷,۷۱۲ میلیون ریال درآمد داشته است. شرکت در انتهای بهمن ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۸۶,۴۴۹,۲۹۶ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد سه درصدی به مبلغ ۸۸,۹۴۵,۴۹۴ میلیون ریال رسیده است.

وآوا: شرکت سرمایه گذاری آوا نوین طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است. وآوا با سرمایه ثبت شده ۱,۳۲۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از محل سود سهام محقق شده ۱۷۲,۲۰۱ میلیون ریال درآمد داشته است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۲,۷۵۴,۰۲۳ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با افت ۲۹ درصد به مبلغ ۱,۹۶۰,۶۷۹ میلیون ریال رسیده است.

شکلر: شرکت نیروکلر طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۷۲۸,۴۹۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد افزایش داشته است. «شکلر» با سرمایه ثبت شده ۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد چهار ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ مبلغ ۲,۵۳۲,۲۹۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

تاپیکو: شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است. تاپیکو با سرمایه ثبت شده ۸۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۱۱۰,۷۵۴,۲۰۶ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱,۰۴۶ درصدی به مبلغ ۱,۲۶۸,۷۱۷,۶۵۵ میلیون ریال رسیده است.

واعتبار: شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از معاملات واگذاری سهام ۶,۴۲۰ میلیون ریال سود کسب کرده است و اعتبار با سرمایه ثبت شده ۱,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد هشت ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ از محل سود سهام محقق شده ۳۹,۳۵۱ میلیون ریال درآمد داشته است، شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۴۴۰,۴۶۷ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با افت سه درصد به مبلغ ۴۲۸,۴۲۸ میلیون ریال رسیده است.

شفاف‌سازی وساپا

پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ارزیابی سهام شرکت سایپا به استحضار می‌رساند

۱. از آنجایی که بر اساس برنامه‌های کلان عرضه خودروهای جدید، افزایش ۵۰ درصدی در تولید، کاهش خودروهای ناقصی کف و افزایش کیفیت استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گروه سایپا جهت تأمین منابع مالی اهداف مذکور ضروری است. لذا یکی از برنامه‌های مهم جهت دستیابی به اهداف مذکور واگذاری سهام شرکت مادر (سایپا) نزد شرکت‌های زیرمجموعه (سهام تودلی) در چارچوب" برنامه اصلاح ساختار مالی و سهامداری خودروسازان" می‌باشد. براین اساس شرکت‌های گروه سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا و گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا به صورت مشترک هم اکنون عملیات ارزیابی سهام سایپا و شرکت‌های تابعه را با همکاری مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه آغاز کرده اند.

۲. بدیهی است پس از مشخص شدن نتایج کارشناسی و بررسی جوانب، موضوع از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید.

۳- مزید استحضار بجز مراتب ذکر شده به شرح فوق که اخبار آن به طور گسترده در جراید و رسانه‌ها منتشر شده است، هیچ گونه اطلاعات نهانی و یا با اهمیت دیگر، جهت اعلام و شفاف سازی وجود ندارد.

افزایش سرمایه کچاد

آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۲۳۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۵,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۶۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال)، در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

افزایش سرمایه داده‌پرداز

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت آتیه داده‌پرداز

درصد افزایش سرمایه: ۲۰۰ درصد

محل تأمین: مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته

نقشه بازار

عقب‌نشینی ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

کد خبر 564696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.