نصب زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در تورنتو

شورای شهر تورنتو با هدف توسعه، اتصال و تجدید مسیرهای دوچرخه‌سواری شهر در سال ۲۰۲۲ به پیاده‌سازی طرح شبکه دوچرخه‌سواری تورنتو با نصب زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و به‌روزرسانی پروژه توسعه دوچرخه‌های سال ۲۰۲۱ پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تورنتو گزارش «طرح شبکه دوچرخه‌سواری: نصب زیرساخت دوچرخه‌سواری ۲۰۲۲» را منتشر کرد که شامل برنامه سه ماهه اول سال و به‌روزرسانی پروژه توسعه شبکه‌های دوچرخه‌سواری ActiveTO از سال گذشته می‌شود. این گزارش دربردارنده توصیه‌هایی برای توسعه، اتصال و تجدید بخش‌هایی از شبکه دوچرخه‌سواری شهر، مطابق با استراتژی اقدام اقلیمی TransformTO شورای شهر و برنامه ایمنی جاده‌ای Vision Zero است و تورنتو با ارائه طرح ایجاد ۱۰ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه‌سواری و بهبود پنج کیلومتر از مسیرهای موجود در کمیته زیرساخت و محیط‌زیست بیست‌ونهم مارس مورد بررسی قرار گرفت.

ActiveTO در می ۲۰۲۰ به‌عنوان یک برنامه واکنش سریع به کووید -۱۹ معرفی و به‌گونه‌ای طراحی شد تا به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی فضای بیشتری را برای افرادی فراهم آورد که به هر دلیل در طول قرنطینه از منزل بیرون می‌آمدند. این مسیر از رفاه کلی ساکنین تورنتو پشتیبانی می‌کند و با دربرداشتن مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن و مجزا که نشان‌دهنده خطوط اصلی حمل‌ونقل است، به سرعت شبکه دوچرخه‌سواری تورنتو را به هم متصل می‌کند و آن را گسترش می‌دهد. به تدریج هفت پروژه موقت توسعه شبکه دوچرخه‌سواری ActiveTO که سال ۲۰۲۰ احداث شده بود، در دسامبر ۲۰۲۱ دائمی و دو مسیر به آن اضافه شد که خیابان «یونگ» از فاصله خیابان دیویسویل تا خیابان «بلور» و خیابان «بی‌ویو» از خیابان «ریور» تا خیابان «فرانت استریت» شرقی را در بر می‌گیرد.

گزارش شورای شهر تورنتو یک ارزیابی اولیه و خلاصه‌ای از وضعیت دو پروژه موقت توسعه شبکه دوچرخه‌سواری ActiveTO در خیابان‌های «میدتاون یانگ» و «بی‌ویو شرقی» است و توصیه می‌کند دوره‌های آزمایشی موقت این طرح‌ها تا جولای ۲۰۲۳ تمدید شود. بخش خدمات حمل‌ونقل تورنتو نیز ملزم است داده‌های به‌دست‌آمده از ارزیابی‌ها و توصیه‌های این دو پروژه موقت را تا پیش از این تاریخ در اختیار کمیته زیرساخت و محیط‌زیست شورای شهر تورنتو قرار دهد.

شورای شهر تورنتو پروژه آزمایشی ActiveTO را برای تکمیل خیابان «میدتاون» که شامل کافه‌ها، مسیرهای دوچرخه‌سواری و سایر عناصر منظره خیابان می‌شد در جولای ۲۰۲۱ به مرحله اجرا درآورده است. همان‌طور که مسیرهای دوچرخه ActiveTO اتصالات ایمن جدیدی را ایجاد کرده است که الگوی خط یک متروی دانشگاه یانگ را نمایان می‌کند، شورا طی برنامه توسعه‌یافته CaféTO امکان پشتیبانی فوری از رستوران‌های محلی را نیز فراهم کرده است. شورای تورنتو قبل از و در طول پیاده‌سازی هر یک از این پروژه‌های آزمایشی، به برگزاری رایزنی عمومی با مشاغل محلی، چهار بخش بهبود کسب‌وکار، چندین انجمن محلی و ساکنان منطقه اقدام کرده است و در نظر دارد پس از پیاده‌سازی موقت آن‌ها بار دیگر در زمینه دائمی شدن این پروژه‌های آزمایشی رایزنی عمومی برگزار کند.

شورا همچنین اعلام کرد که پروژه آزمایشی ActiveTO در خیابان «بی‌ویو شرقی» در فاصله خیابان‌های خیابان «فرانت‌ایست» و «ریور» اجرا می‌شود تا یک مسیر انحرافی ایمن و مستقیم به سمت انتهای «لاوردان‌ترایل» ایجاد کند. انتظار می‌رود ساخت این پروژه آزمایشی تمدید شود که این امر امکان نظارت گسترده‌تر و در نتیجه ارائه گزارشات بهتر درباره دائمی شدن یا نشدن پروژه‌های آزمایشی را در اختیار شورای شهر قرار می‌دهد.

پروژه‌های شورای شهر تورنتو که برای پیاده‌سازی در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، دنبال‌کننده یک رویکرد کاملاً خیابانی شامل بهبود ایمنی دوچرخه‌سواران، عابران‌پیاده و رانندگان وسایل‌نقلیه موتوری است و دوچرخه‌سواری محافظت‌شده، گسترش حاشیه‌ها، ایجاد پیاده‌روهای جدید، نصب سیگنال‌های جدید، خطوط پیچ اختصاصی و سایر زیرساخت‌های لازم برای خطوط وسایل نقلیه موتوری را در بر می‌گیرد.

شورای شهر تورنتو اعلام کرده است که به گسترش طرح شبکه دوچرخه‌سواری شهر ادامه خواهد داد و پروژه‌هایی را به مرحله اجرا در خواهد آورد که رویکردی کاملاً خیابانی دارد و بیش از هر چیز بهبود ایمنی دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و رانندگان وسایل نقلیه موتوری را در بر می‌گیرد. شورا همچنین خاطرنشان کرد که گسترش هر چه بیشتر و مبتنی بر منطق شبکه دوچرخه‌سواری تورنتو به افراد بیشتری کمک می‌کند تا با خیال راحت در شهر به گردش بپردازند و آسوده‌خاطرتر در مسیرهای دوچرخه‌سواری رکاب بزنند. دوچرخه‌سواری یک ورزش سالم است که علاوه بر کمک به انسان‌ها در داشتن سلامتی و مقابله با بیماری‌های جسمی، به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز منجر می‌شود و نقش بسزایی در بهبود محیط‌زیست ایفا می‌کند.

کد خبر 564484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.