دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت نفت خلیج فارس با نماینده ولی فقیه در هرمزگان

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج به همراه جمعی از مدیران این مجموعه عظیم نفتی کشور با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و آرزوی توفیقات روز افزون برای دست‌اندرکاران شرکت نفت ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال برای ما و به خصوص مجموعه شما بسیار مهم بود و با رصد فرمایشات ایشان در ده سال اخیر، مسائل اقتصادی در قالب شعار سال مورد توجه قرار گرفته است که این نشان از اهمیت مسئله اقتصاد دارد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مسئله تولید مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بحث تولید، اشتغال آفرینی و دانش‌بنیان‌ها سه ضلعی است که اگر از هرکدام از آن‌ها غافل باشیم کار بسیار سخت می‌شود.

حجت الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه تولید که به اشتغال می‌انجامد را مورد تأکید قرار داد که این نگاه بسیار مهم است و قطعاً در این زمینه خلأ داریم و نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.

وی زمینه خروج از این خلأ را اتصال حلقه دانشگاه، دانش‌بنیان‌ها و صنعت مطرح کرد و گفت: مبحثی که دانشگاهیان همواره مطرح می‌کنند این است که نمی‌دانند مسئله صنعت چه هست که برای آن را راهگشایی کنند، صنایع نیز عنوان می‌کنند ما به توان دانشگاهیان آن‌قدر آگاه نیستیم و نمی‌دانیم حل کدام مسئله امکان‌پذیر است و علت متصل نشدن این حلقه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب کندی چرخ حرکت دانشگاه‌ها شده، نبود پیوند میان دانشگاه و صنعت است و چنانچه اتصال دانشگاه و صنعت انجام نشود، علم رشد نخواهد کرد و حرکت آن کند می‌شود.

حجت الاسلام عبادی‌زاده ادامه داد: انتظار داریم در سال جدید با عنایت بیشتر به این نکته توجه شود و شاهد جذب جوانان در حوزه نفت باشیم.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: با توجه به نگاه امیدبخش در مجموعه شرکت نفت ستاره خلیج فارس باید به سمت گسترش پتروپالایشگاه‌ها برویم، این بخش می‌تواند رشد و شکوفایی صنایع پایین‌دستی نفت را نیز رقم بزند. همان‌طور که نباید خام‌فروشی داشته باشیم، فرآورده‌های اولیه کشور را نیز نباید نفروشیم و ریاست جمهوری نیز بر این مسئله تأکید داشته‌اند.

حجت الاسلام عبادی‌زاده اظهار کرد: هرچقدر این چرخه را درحوزه تولید محصولات نفتی گسترش دهیم، ارزش افزوده به وجود می‌آوریم و دستاوردهای بزرگ‌تری را شاهد خواهیم بود که ما را از وابستگی به بیگانگان بی نیاز خواهد کرد.

وی افزود: با این تحرک خوبی که در مجموعه نفت ستاره خلیج فارس وجود دارد و نشان دادید، و با همت بلند در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان به خودکفایی بنزین دست پیدا کرد، زمانی که دشمن این اقدام بزرگ را شاهد بود از تحریم نفت که دیگر هیچ فایده‌ای نداشت، دست کشید.

امام جمعه بندرعباس ابراز امیدواری کرد: در سال جدید همان‌طور که دستاوردهای بزرگی در این مجموعه رقم خورد، خبرهای خوب و امیدبخش دیگری را با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در زمینه دانش و ایجاد اشتغال شاهد باشیم.

محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز پس از تبریک سال جدید به حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در تشریح اهداف این دیدار، اظهار کرد: به محضر شما آمدیم تا با بهره از نصایح و فرمایشات، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهترین نحو و با همت بلند همکارانمان به اهداف عالی در تحقق شعار سال دست پیدا کند.

وی افزود: در سالی که گذشت با انجام اقدامات بزرگ از جمله ساخت کارت‌های چهار لایه که در انحصار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بود، انحصارشکنی کردیم و برای نخستین مرتبه در کشور به این تکنولوژی دست یافتیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در تشریح دیگر اقدامات متخصصان جوان و کارآزموده شرکت نفت ستاره خلیج فارس، گفت: دیگری تکنولوژی‌ای که پیش‌تر در انحصار آلمان و کشورهای دیگر بود با تلاش متخصصان جوان این پالایشگاه پس از یک سال و نیم طرح مطالعاتی رقم خورد، احتراق بهتر بویلرها محقق و در روزهای پایانی سال در این مجموعه راه‌اندازی شد.

دادور تصریح کرد: ساخت شیرهای دی واترینگ مخازن که مانع از هدر رفت فرآورده می‌شود و ساخت ترانسمیتر دما که در انحصار چند کشور بود نیز از دیگر دستاوردهایی است که سال گذشته توسط مهندسان سخت‌کوش این پالایشگاه محقق شد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس تصریح کرد: پیش از این توافق‌نامه‌های میان مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاهی با مجموعه شرکت نفت ستاره خلیج فارس امضا و مذاکراتی با دانشگاه هرمزگان انجام شده است که به زودی منجر به تفاهم‌نامه خواهد شد و تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد نیز در مرحله پایانی قرار دارد. با شرکت‌های دانش بنیان نیز باید وارد مذاکرات شویم تا در تحقق شعار سال به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به مانند گذشته سرآمد باشیم.

دادور گفت: طی سالیان گذشته بر اساس شعارهای سال امور را اجرایی کردیم تا بیش از پیش در راه سرافرازی ایران اسلامی قدم برداریم و با پیشبرد امور در سال جاری نیز بر اساس شعار سال، امیدواریم شاهد درخشش کشور بر قله‌های علم و صنعت باشیم.

کد خبر 564390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.