ایزدیار: همراهی ویژه شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان در نوروز/مشکلات گردشگران پیگیری می‌شود

بازرس ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۱ افزایش چشمگیری از سفرهای نوروزی نسبت به سال‌های قبل را شاهد هستیم، گفت:حضور شبانه‌روزی و آمادگی همه جانبه کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها از جمله اصفهان برای رفاه حال مسافران نوروزی قابل تقدیر است.

محمد ایزدیار در حاشیه بازدید از باغ فدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تشریح آخرین وضعیت گردشگران نوروزی در سطح کشور و اصفهان، اظهار کرد: از روز سوم تا روز هشتم فروردین به عنوان بازرسان ویژه ستاد نوروزی از معاونت گردشگری کشور اقدام به بازرسی و بازدید از شهرها و استان‌های مختلف کشور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون از استان‌های یزد، کرمان، شیراز بازدید کرده‌ایم و امروز وارد اصفهان شده ایم و باغ فدک به عنوان نخستین مکان شهر اصفهان مورد بازدید قرار گرفت، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به سه سال از اپیدمی کرونا در جهان و کشور می‌گذرد و عملاً سفرهای نوروزی دچار رکود بود، سعی کرده‌ایم در جریان بازدید خود از تأسیسات گردشگری، محورهای مواصلاتی، هتل‌ها، محل‌های اسکان، اقامتگاه‌ها و بوم گردی شرایط مسافران و گردشگران را مورد بازدید قرار دادیم.

بازرس ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حجم عظیمی از حضور مسافران نوروزی را در شهرهای مختلف شاهد بودیم، تصریح کرد: نکته‌ای که امسال شاهد بودم، هماهنگی و هم‌افزایی مطلوب بین دستگاه‌های عضو ستاد سفرهای استان است که منجر به برگزاری رویدادهای فرهنگی و شاد و مفرح برای مسافران شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه همراهی قابل قبولی از سوی ارگان‌های مختلف خاصه شهرداری‌های شهرهای کشور با ادارات کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، گردشگری را شاهد هستیم و در استان اصفهان این همراهی و هماهنگی به صورت بسیار ویژه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

ایزدیار با بیان اینکه حضور شبانه‌روزی و آمادگی همه جانبه کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها از جمله اصفهان برای رفاه حال مسافران نوروزی قابل تقدیر است، تصریح کرد: طبق آخرین آمار نزدیک به یک میلیون نفر از بیست‌وششم اسفندماه سال گذشته تا روز هشتم فروردین ماه سال‌جاری در استان اصفهان اسکان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۱ افزایش چشمگیری از سفرهای نوروزی نسبت به سال‌های قبل را شاهد هستیم، گفت: داشتن سفرهای با برنامه و برنامه‌ریزی همه جانبه از سوی مسئولان دستور کار شخص وزیر میراث فرهنگی است.

بازرس ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگران نوروزی می‌توانند جهت بیان هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات خود پیرامون مباحث مربوط به گردشگر، میراث فرهنگی و صنایع دستی به صورت سراسری و شبانه‌روزی با شماره تلفن ۰۹۶۲۲ تماس بگیرند؛ همکاران ما بلافاصله جهت رفع مشکلات و یا بررسی تخلفات در زمینه‌های مربوطه اقدام و تا حصول نتیجه موضوعات مطرح شده را پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش مسئولان و همت مدیران ستاد سفر نوروزی، نقاط ضعف و نواقص در سطح کشور بسیار کم بوده است.

کد خبر 564384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.