کشف و معدوم‌سازی ۲۱۲۰ کیلوگرم مواد فاسد در کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کشف و معدوم شدن ۲۱۲۰ کیلوگرم مواد فاسد در نیمه اول تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سه هزار و ۷۱۱ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل طی این مدت انجام شده است، اظهار کرد: در این بازدیدها ۱۱ متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند و هشت مرکز غیربهداشتی تعطیل شد.

وی با بیان این‌که واحد بهداشت محیط دانشگاه فعالیت خود را از بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز کرده است، افزود: در این ایام از ۶۲ مرکز بین راهی، ۳۹۰ بازرسی انجام گرفته است و از ۳۱ سامانه آبرسانی شهری و روستایی بازدید شده است که تعداد ۶۳۴ کلرسنجی و ۵۵ نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از دریافت ۴۴ مورد شکایت از تخلفات بهداشتی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت، کارشناسان بهداشت در محل مورد شکایت حاضر و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

دلاوری گفت: در این ایام ۱۰ هزار و ۸۱۱ نفر با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه، خدمات دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در ایام عید، تعداد ۱۷۹ نوزاد از نظر کم‌کاری مادرزادی تیروئید و فنیل کتونوری (PKU ) غربالگری، ۱۶ نوزاد مشکوک به بیماری کم‌کاری مادرزادی تیروئید شناسایی و پس از پیگیری و تکرار نمونه، تعداد چهار نوزاد جهت انجام آزمایش‌های تکمیلی ارجاع داده شدند.

کد خبر 564352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.