ادامه روند مثبت بازار سرمایه در قرن جدید

بازار امروز مطابق با تحلیل روز گذشته عمل کرد، رشد ۱۲ هزار واحدی و افزایش سطح عرضه‌ها نسبت به روز گذشته و در نهایت عبور از مقاومت یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد، ارزش و حجم معاملات نسبت به روز گذشته بهبود یافت و ۲۹۵ نماد در بازار بورس و ۱۶۹ نماد در بازار فرابورس روند مثبتی را طی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۱۲ هزار ۷۳۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۳۰ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد سه هزار ۳۶ واحدی در سطح ۳۵۳ هزار ۵۸۱ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۹۲ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۸۷ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۹۵

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۸۰

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۰۵ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۷۵۹ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۱۱ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۶۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۵۹

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۷ هزار ۱۹۷ و ۱۳ هزار ۹۸۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۴ میلیارد ۸۱۳ و یک میلیارد ۷۰۳ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

ادامه روند مثبت بازار سرمایه در قرن جدید

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

ادامه روند مثبت بازار سرمایه در قرن جدید

حمایت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد

پیش بینی: بازار توانست در روز جاری مقاومت یک میلیون ۴۰۰ هزار واحدی را از پیش روی بردارد، در این روزها نیاز است که بتواند بالای این سطح تثبیت کند و سپس مجدد به سمت مقاومت بعدی یعنی محدوده یک میلیون ۴۵۰ هزار واحدی حرکت کند.

اخبار بازار

امسال بازار گواهی سپرده کالاهای صنعتی و پتروشیمی رونق خواهد گرفت

دوم اسفند ماه سال گذشته، نمایندگان مجلس با معافیت مالیات بر ارزش افزوده بازار گواهی سپرده‌های کالایی و انتقال مالیات به گیرنده نهایی کالا، موافقت کردند که مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره معتقد است که مانع بزرگ بر سر راه ورود کالاهای صنعتی و پتروشیمی به بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا برداشته شده و ۱۴۰۱، سال رونق این بازار در بورس کالا خواهد بود.

زمان بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس

پس از واریز پول پذیره‌نویسی به حساب استقلال و پرسپولیس، سازمان بورس مجوز ثبت افزایش سرمایه را به اداره ثبت شرکت‌ها داده و بعد از ثبت و عودت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام سرخابی‌ها به سهامداران تخصیص داده شود و نماد آنها بازگشایی می‌شود.

امروز ۶۱ شرکت سیمانی به تالار بورس کالا می‌آیند

تالار سیمان در بورس کالا امروز (یکشنبه هفتم فروردین ماه ۱۴۰۱) در نخستین عرضه‌های امسال، میزبان عرضه یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۲۶ تن انواع سیمان تیپ یک و دو از سوی ۶۱ شرکت است.

از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس کالا که از ۹ خرداد سال گذشته آغاز شد، در مجموع ۳۴ میلیون و ۸۵۱ هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۱۶.۹ هزار میلیارد تومان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

اخبارشرکت‌ها

دو رکورد جدید در فولاد

کارکنان تلاشگر ناحیه آهن سازی فولاد مبارکه در آغازین روزهای سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین با مجموع تولید ۲۶ هزار و ۱۳ تن آهن اسفنجی با سهم تولید ۱۶ هزار و ۹۰۳ تن در واحد احیا مستقیم یک و تولید ۹ هزار و ۱۱۰ تن در واحد احیا مستقیم دو، موفق شدند به رکوردهای تولید روزانه آهن اسفنجی دست یابند.

همچنین در ششمین روز از سال، کارکنان تلاشگر مجتمع فولاد سبا فولاد مبارکه با تولید ۴۵۱۰ تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شهید شهبازی موفق به ثبت رکورد تولید روزانه شدند. رکورد قبلی تولید آهن اسفنجی این واحد ۴۴۸۰ تن بود که در تاریخ ششم آذر ۱۳۹۸ محقق شده بود.

کخاک سال مالی را با رشد ۵۵ درصدی فروش به پایان رساند

میانگین تولید محصول فرآوری در سال گذشته ۱۸ هزار تن بوده است که در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۹ هزار بوده است و در اسفند ۱۳ هزار تن تولید کرده است. جمعاً در ۱۲ ماهه ۲۱۰ هزار تن محصول فروخته است (تولید ۲۲۰ هزار تن). در اسفند فروش ۱۹ هزار تنی را دارد. کخاک در ۱۲ ماهه ۶۰۸ میلیارد فروش دارد و در مدت مشابه سال گذشته ۳۹۳ میلیارد بوده است. فروش ۱۲ ماهه امسال رشد ۵۵ درصدی نسبت به سال گذشته در ۱۲ ماهه دارد. در دو ماه اخیر ۵۹ و ۵۵ میلیارد فروش زده است. نرخ فروش شرکت در سال گذشته ۱,۹۰۰ تومان برای هر کیلوگزارش شده بود که در ۱۲ ماهه امسال نوسان خاصی نداشته و در بازه ۲,۸۰۰ تا ۳,۰۰۰ تومان بوده است.

رکورد شکنی فروش خلنت در اسفند

از نظر مقداری این ماه فروش بی سابقه ۴۷۱ تنی را داشته است. ماه قبل فروش ۳۱۴ تنی را به ثبت رساند. میانگین فروش سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹۰ تن بوده است. شرکت لنت ترمز ایران در سال ۹۹ و ۹۸ به طور متوسط هرماه ۲۱۸ و ۱۸۹ تن تولید داشت. در اسفند ۲۵۹ تن لنت کلاج و ترمز تولید کرده است. میانگین تولید سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸۰ تن بوده است. شرکت این ماه فروش عالی ۲۳ میلیاردی را داشته است و به فروش سالانه ۱۷۹ میلیاردی دست یافته است. نرخ فروش کل در این ماه ۴۹ هزار تومان بر کیلو شده است. متوسط نرخ یازده ماهه ۵۲ هزار تومان بر کیلو بوده است.

فولاژ عملکردهای خوب خود را در اسفند تکرار کرده است

مقدار تولید شرکت در ۱۱ ماهه به طور متوسط ۳۷ هزار تن بود که در اسفند هم ۴۷ هزار تن تولید دارد. تولید سال گذشته ۴۷۵ هزار تن و سال جاری ۴۵۱ هزار تن است. در ۱۱ ماهه امسال ۳۷۹ هزار تن فروش گزارش شده است که با فروش ۳۹ هزار تنی اسفند جمع فروش به ۴۳۶ هزار تن رسیده است. فروش سال جاری افت ۸ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. در فصل اول و دوم فروش‌های ۷۳۹ و ۶۵۷ میلیاردی را برای هر ماه ثبت کرده بود. در پاییز ۸۷۴ میلیارد بود. در دی و بهمن عالی بود و ۹۵۸ و ۱۰۰۰ میلیارد بود و در اسفند هم سال را با فروش ۸۷۵ میلیاردی به پایان رسانده است و فروش سال جاری رشد ۵۱ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. متوسط نرخ انواع محصول در سال گذشته ۱۳ هزار تومان به ازای هر کیلو بوده است که در سال جاری در ۱۲ ماهه به ۲۲ هزار تومان رسید و در بهمن و اسفند در حدود میانگین بوده است.

افزایش سرمایه کچاد

آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-00A-230 مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۵,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۶۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

بازارهای جهانی

اوره آخرین وضعیت فروش اوره سازان ایران در بازار جهانی

در حال حاضر شکاف قیمتی بین تولید کنندگان و خریداران برای اوره ایران ایجاد شده است. در حالی خریداران به دنبال قیمت ۶۵۰ دلار هستند که تولیدکنندگان ایرانی قیمت ۸۲۰ دلار را پیشنهاد داده اند. مجموعه پارسان (شپدیس، کرماشا و شیراز) قیمت‌های پیشنهادی خود را ۸۱۰ دلار فوب ایران اعلام کرده‌اند. یک محموله به حجم ۶۵ هزار تن برای بارگیری در ماه آوریل به قیمت ۸۱۵ دلار در حال حاضر آماده فروش است. پتروشیمی مسجد سلیمان ۴۰ هزار تن اوره گرانول برای بارگیری در انتهای ماه میلادی جاری به قیمت ۷۲۰ دلار به فروش رسانده است. چند محموله به قیمت ۶۵۰ دلار برای بارگیری در ماه میلادی بعدی در هفته گذشته به فروش رسیده است.

نقشه بازار

ادامه روند مثبت بازار سرمایه در قرن جدید

کد خبر 564272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.