پاکسازی محور مهترچایی زنجان در آستانه روز طبیعت

مدیر سازمان پسماند شهرداری زنجان گفت: طرح استقبال از روز طبیعت با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری و سازمان محیط زیست در محور مهترچایی زنجان برگزار می‌شود.

شهرام فرح‌بخشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهرداری در طول سال و عید نوروز به تناسب روزهای مختلف نسبت به پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهر اقدام می‌کند، اظهار کرد: اقدامات مؤثری توسط سازمان‌های مردم نهاد مختلف در طول سال به منظور پاکسازی فضاهای شهری انجام می‌شود که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمین‌های منتهی به دفن زباله در محور مهتر چایی با کمک محیط زیست پاکسازی شده است، افزود: درصدد هستیم با این طرح و حرکت نمادین به صورت عمل‌گرا و با اقدام مثبت، شهروندان را نسبت به پاکسازی محیط پیرامون از آلایندگی‌ها تشویق کنیم.

مدیر سازمان پسماند شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه محور مهتر چایی دارای کمی‌ها و کاستی‌هایی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه ویژه مسئولان شاهد رفع مشکلات در سایت محور مهتر چایی باشیم.

فرح‌بخشیان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های لازم برای احداث خط پردازش و مسائل مربوط و تفکیک زباله فراهم نبود اما با تدابیر اندیشیده شده، پروژه برق‌رسانی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال اسفندماه سال گذشته تأمین اعتبار و تیرگذاری انجام شد، کابل‌کشی نیز به زودی انجام می‌شود.

وی از آسفالت‌ریزی به طول ۲.۷ کیلومتر خبر داد و ادامه داد: آسفالت‌ریزی، تردد خودروهای حمل زباله را در این محور تسریع می‌کند.

مدیر سازمان پسماند شهرداری زنجان نصب باسکول به منظور توزین زباله را از دیگر اقدامات مهم دانست و تصریح کرد: دسترسی به میزان توزین زباله، دسترسی به میزان تولید سرانه زباله شهر را تسهیل می‌کند.

فرح‌بخشیان با بیان اینکه سال گذشته با تدوین و تهیه طرح جامع مطالعاتی اتفاقات خوبی رقم خورد، گفت: این طرح در مراحل پایانی تهیه اخذ تاییدیه‌های لازم است و با اتمام طرح، نقشه واقع‌بینانه‌ای در اختیار مدیران برای برنامه‌ریزی سال جاری قرار می‌گیرد.

وی افزود: آب و هوا و خاک از نعمت‌هایی است که در اختیار بشر قرار داده شده است و پاسداری از نعمت الهی وظایف ما است.

کد خبر 564247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.