از تله‌کابین و تله‌سیژ تا امکانات جذاب شهر رویاها برای گردشگران نوروزی

با آغاز به کار مجدد تله‌کابین صفه و تله‌سیژ ناژوان و فعالیت قابل توجه شهر رویاها، امکانات گردشگری و تفریحی قابل توجهی برای مسافران نوروزی نصف‌جهان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جهانشهر اصفهان از دیرباز به عنوان ملجأ فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به جهانیان ثابت شده و از قرن‌ها پیش، مامن آرامش مردمان این سرزمین و نقاط مختلف جهان بوده است. دین مبین اسلام، به موضوع سلامت، شادی و تفریح به عنوان یک موضوع پراهمیت، توجه کرده و کلان‌شهر اصفهان در دوران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، خاستگاه مراکز مهم تفریحی کشور بوده است.

فراهم آوردن زیرساخت‌های تفریحی و سیاحتی مناسب برای اصفهان به عنوان «شهر زندگی» از جمله مهمترین رویکردهای امروز مدیریت شهری قلمداد می‌شود و شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان در این راستا، برنامه‌های مهمی را در دستور کار خود قرار داده است.

این شرکت هدف و همّ بهترین و شایسته‌ترین بودن را در کنار رعایت اصل مشارکت و طراحی الگوی برد-برد در راستای اولویت تعاملی خود، جهت ارتقای روندها و زیرساخت‌های خود قرار داده است.

این مجموعه در حال حاضر علاوه بر داشتن بخش‌های گردشگری، تفریحی، ورزشی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مختلف، مجری در زمینه راه‌اندازی، نگهداری و توسعه کابل‌راه، شهربازی‌های سرپوشیده و روباز، ادوات ورزشی، پیشرو در مطالعات، طراحی، ساخت، مونتاژ، احداث و بهره‌برداری مراکز تفریحی در کشور بوده و با رویکرد ایجاد نشاط و رونق گردشگری خدمت‌رسان مردم ایران است.

در ضلع شرقی کوه صفه تفرجگاه کوهستانی دارای محیطی مدرن، با چشم‌انداز شهر اصفهان تحت عنوان مجموعه گردشگری صفه از دیرباز میزبان مردمان طبیعت دوست این مرز و بوم بوده است. این مجتمع با مجموعه‌های متعدد تفریحی به همراه مجموعه‌های غذایی متناسب با هر سلیقه یکی از معدود قطب‌های جذب گردشگر در شهر اصفهان است.

مجموعه گردشگری صفه، ترکیب کاملی از ظرفیت‌های گردشگری در دامنه کوه صفه، مشرف به شهر اصفهان در حاشیه کوهستان و فضای سبز زیبای این منطقه، در بطن بنای آسمان فراز با نصب و راه‌اندازی خط یک تله‌کابین، راه مردمان برای مشاهده زیبایی‌های مسیر کوه صفه از نمایی دیگر، تسهیل‌شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

یکی از مهمترین اقدامات طی چهار ماه اخیر، توجه به استانداردسازی خط تله‌کابین صفه بوده است که در فعالیتی دقیق و بسیار فنی و کارشناسی با نظارت گام به گام اداره کل استاندارد استان اصفهان و ارزیابی‌های بسیار فنی بازرسان استاندارد ملی ایران به سمت ارتقای شاخصه‌های فنی این ابر سازه تفریحی کلان شهر اصفهان گام‌های بزرگی برداشته شده است.

در این منطقه خوش آب و هوا برای تأمین نیازهای گردشگری با احداث سالن‌های ورزشی بولینگ، بیلیارد، دارت، شهربازی و سینما هفت‌بعدی صفه در کنار مجموعه‌ای کامل از رستوران‌های سنتی، مجلسی، فست‌فود، تریا، کافی‌شاپ، کافه و سوپرمارکت به همراه ۳ محوطه پارکینگ اختصاصی خودرو، جهت رفاه کامل گردشگران، فضایی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی ارائه می‌کند.

تشکیل هفت هزار ساعت جلسات کارشناسی برای استانداردسازی تله‌کابین

با عبور از دامنه امن کوه بر بلندای طبیعت می‌ایستیم تا در یکی دیگر از مناطق برتر گردشگری استان شاهد نمایی متفاوت باشید. این مجموعه نیز با کاربری‌های متفاوت رستوران‌ها، کافی‌شاپ و فضای سبز به مساحت پنج هکتار و مجموعه زیپ‌لاین و پل معلق صفه، پذیرای طبیعت‌دوستان است.

از تله‌کابین و تله‌سیژ تا امکانات جذاب شهر رویاها برای گردشگران نوروزی

دامنه استانداردسازی‌های دقیق و کارشناسی در ایستگاه دو نیز ادامه یافته است و طی دو ماه کار مداوم با برگزاری صدها ساعت، جلسات کارشناسی و بیش از هفت هزار ساعت‌، کار فنی گام‌های بلندی برای استانداردسازی این سازه مهم تفریحی برداشته شده است.

یک همدستی بُرد-بُرد برای شهر زندگی

جذابیت‌های حاشیه زاینده‌رود، از جمله زیباترین نقاط کلان‌شهر اصفهان به‌شمار می‌رود که چشم هر بیننده را مسحور می‌کند. در حاشیه زیبای رودخانه زاینده‌رود، برای تجربه و لمس طبیعت، تنفس چند دم هوا بر فراز درختان کهن حاشیه ناژوان با ساخت و احداث بلندترین خط تله‌سیژ کشور در دو ایستگاه شماره یک میدان سهروردی و ایستگاه شماره دو مقابل باغ پرندگان با فاصله ۱۹۲۵ متر از یکدیگر با فضاهای کاربری متناسب با سلیقه مردم، پذیرای گردشگران است.

در چهار ماه آخر سال ۱۴۰۰، تله‌سیژ شاهد تلاش متخصصان و مهندسان فنی و کارآزموده‌ای بوده است که تمام توان و دانش فنی خود را صرف ارتقای سطوح فنی این ابر سازه تفریحی در ناژوان زیبا کرده‌اند.

از تله‌کابین و تله‌سیژ تا امکانات جذاب شهر رویاها برای گردشگران نوروزی

تیم فنی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان با نظارت‌های دقیق و موشکافانه بازرسان استاندارد و نگاه فنی اداره کل استاندارد اصفهان، همچنین در همگامی مؤثر با مدیریت طرح ساماندهی ناژوان برای اعتلای این مجموعه تلاش کرده تا تله‌سیژ بتواند به صورت فنی‌تر و ایمن‌تر به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی کند.

مجموعه شهر رویاها، سومین قطب گردشگری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی

بزرگترین مجموعه تفریحی که با جدیدترین بازی‌ها، زمینه میزبانی از مردمان کشور را فراهم کرده، مجموعه شهر رویاها است؛ این مجموعه، شهربازی استاندارد ایران در زمینی با بیش از پنج هکتار مساحت در دو بخش بازی‌های فضای بسته و باز در کمربندی شرق و دامنه کوه نخودی در مجاورت میدان میوه و تره‌بار اصفهان احداث و راه‌اندازی شد.

مجموعه شهر رویاها با تأمین نیازهای گردشگران، مجموعه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در کنار پارکینگ، استراحتگاه، سالن همایش‌ها و مرکز فوریت‌های پزشکی به همراه مجموعه کارتینگ رویاها، فضای تفریحی خود را دوچندان کرد.

در چهار ماهه اخیر ارتقای فازهای تفریحی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و بازگرداندن نگاه کودکان، جوانان و خانواده‌ها به این سرمایه تفریحی شهر، مورد توجه بوده است؛ فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری تفریحی سودآور و پربازده، مورد توجه قرار گرفته تا به زودی در این مجموعه با بازی‌های جذاب و محیطی پرنشاط مهیای خدمت‌رسانی به مردم باشد.

ظرفیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری نصف جهان

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در نظر دارد با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه کلان‌شهر اصفهان در حوزه گردشگری و تفریحی، از فرصت حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف، استفاده کند؛ این شرکت با ارائه ظرفیت‌های مختلف از فعالان و علاقه‌مندان این بخش به منظور ورود به بخش‌های گوناگون و سرمایه‌گذاری در این ظرفیت‌ها، دعوت به عمل می‌آورد.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در تمامی مناطق و مراکز تحت پوشش خود با جذب سرمایه‌گذار برای غرفه‌های پیشنهادی، فضاهای کاربری از جمله تکمیل بزرگترین هتل شرق اصفهان، احداث پارک آبی و سورتمه و تونل نوین باد، احداث چرخ و فلک و سرمایه‌گذاری پربازده در رستوران‌های سنتی و مجلسی، کافی‌شاپ و حتی ارائه غرفه‌های نوین صنعت غذا و نوشیدنی از بزرگان این عرصه دعوت به عمل آورده است و به‌زودی خبرهای شنیدنی در این رابطه اعلام خواهد شد.

همکاری فنی برای تفریح و سرگرمی؛ آماده‌باش مهندسی

در چهار ماهه پایانی سال گذشته، با استقرار هیئت مدیره جدید شرکت که تمام اعضای آن از چهره‌های متخصص در حوزه صنایع سنگین و دارای دانش فنی روز دنیا در حوزه فنی و مهندسی هستند، یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شرکت توسعه گردشگری سپاهان اطمینان از استانداردسازی تجهیزات و ادوات خدماتی این شرکت بود که با توجه به این موضوع، هماهنگی‌های فنی، مهندسی قابل توجهی با اداره‌کل استاندارد استان اصفهان و نظارت کارشناسی تیم‌های دقیق بازرسی برتر کشور در این خصوص صورت گرفته است.

از تله‌کابین و تله‌سیژ تا امکانات جذاب شهر رویاها برای گردشگران نوروزی

از مهمترین موضوعات مد نظر در این زمینه، اقدامات فنی، مهندسی و عمرانی با نظارت سازمان استاندارد و حساسیت کارشناسان و نیروهای خبره شرکت و تیم بازرسی به منظور ارتقای ایمنی دستگاه‌های مختلف این شرکت بود.

پیش‌بینی استفاده ۲۵۰ هزار گردشگر از ابرسازه‌های تفریحی اصفهان

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود تا پایان نوروز بیش از ۲۵۰ هزار نفر از این ظرفیت‌های تفریحی شهر اصفهان یعنی تله‌کابین، تله‌سیژ و مجموعه شهر رویاها استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای آماده‌سازی ابرسازه‌های تفریحی اصفهان، خاطرنشان می‌کند: بیش از ۲۰ هزار نفر ساعت کار کارشناسی، عملیاتی، فنی و لجستیکی انجام شد تا سه ابر سازه عظیم تفریحی شهر اصفهان یعنی تله‌کابین صفه، تله‌سیژ ناژوان و مجموعه شهر رویاها، برای خدمت‌رسانی به شهروندان اصفهانی، گردشگرانی که در ایام نوروز، اصفهان را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، آماده شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پیرامون استقبال گردشگران از ابرسازه‌ها تفریحی اصفهان، تاکید می‌کند: در روز سوم نوروز بیش از ۴۰ هزار نفر از ظرفیت‌های گردشگری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان بازدید یا از آن‌ها استفاده کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان نوروز بیش از ۲۵۰ هزار نفر از این ظرفیت‌های تفریحی شهر اصفهان یعنی تله‌کابین، تله‌سیژ و مجموعه شهر رویاها استفاده کنند.

وی ادامه می‌دهد: خوشبختانه در این روزها حضور پرشور و هیجانی را شاهد هستیم و بر اساس آمارهای روزانه، گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به اصفهان آمده‌اند و مجموعه‌های صفه، ناژوان و شهر رویاها از مقاصد مهم مسافرانی است که به اصفهان سفر کرده‌اند.

ساکت با اشاره به تله‌کابین صفه، تصریح می‌کند: گردشگرانی که به مجموعه گردشگری صفه می‌آیند می‌توانند با استفاده از تله‌کابین بر فراز کوه صفه اصفهان پرواز کنند و لذت ببرند؛ این تله‌کابین دو هزار متر طول را در مدت زمان حدود ۲۰ دقیقه طی می‌کند، همچنین گردشگران می‌توانند علاوه بر تله‌کابین از دیگر ظرفیت‌های مجموعه گردشگری صفه نیز بهره‌مند شوند.

کد خبر 564020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.