صعود چشمگیر بورس در اولین روز کاری ۱۴۰۱

بورس امروز با رشد بسیار خوب و یکپارچه ۲۳ هزار واحدی به محدوده یک میلیون ۳۹۰ هزار واحد رسید، ۲۵۶ نماد در بازار بورس و ۱۵۰ نماد در بازار فرابورس روند مثبتی را طی کردند، صف خرید بسیاری از نمادها نیز پابرجا ماند و پیش‌بینی تداوم روند صعودی را برای بازار خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۲۳ هزار ۵۲۷ واحدی به سطح یک میلیون ۳۹۰ هزار واحد رسید، شاخص کل هم‌وزن با رشد دو هزار ۲۷۶ واحدی در سطح ۳۵۰ هزار ۵۴۵ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۱.۷۲ درصدی و شاخص هم‌‎وزن رشد ۱.۶۵ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۵۶

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۲۱

اولین روزکاری بورس در سال ۱۴۰۱ چگونه سپری شد؟

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۷۵ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۵۵۳ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۹۵ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۵۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۸۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۶ هزار ۳۹ و ۱۳ هزار ۳۰۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۹ میلیارد ۳۷۲ و یک میلیارد ۴۷۸ میلیون برگه سهم بود.

شاخص‌ها

اولین روزکاری بورس در سال ۱۴۰۱ چگونه سپری شد؟

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

اولین روزکاری بورس در سال ۱۴۰۱ چگونه سپری شد؟

حمایت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد

پیش‌بینی: پیش‌بینی یک روند صعودی تا محدوده یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد را خواهیم داشت.

توضیحات: روز آینده شاخص به محدوده یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد می‌رسید و احتمال ایجاد یک مقاومت و افزایش سطح عرضه‌ها وجود دارد اما روند کلی پیش‌بینی می‌شود صعودی باشد.

وضعیت فولاد صادراتی کشور

در هفته جاری بازار صادراتی ایران آرام و بدون معامله خاصی به دلیل تعطیلات نوروز پیگیری شده است. در حال حاضر بیلت ایران به قیمت ۷۸۰ دلار CFR برای ترکیه پیشنهاد می‌شود. همچنین قبل از تعطیلات محموله‌های صادراتی به قیمت ۷۷۰ دلار به اندونزی و تایلند فروخته شده است. همچنین گفته می‌شود محموله‌های جدید بیلت صادراتی به جنوب شرق آسیا برای ماه میلادی بعدی ۷۵۰ تا ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود. اسلب صادراتی ایران به جنوب شرق آسیا قبل از تعطیلات ۸۰۰ دلار فروخته شده است. هزینه حمل در حال حاضر ۶۵ تا ۷۰ دلار تا مقصد تخمین زده می‌شود.

کاهش ۲۷ درصدی فروش اوراق

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اعلام کاهش ۲۷ درصدی فروش اوراق دولت نسبت به سال ۱۳۹۹ در سمت درآمدهای دولت، بیش از ۷۰ درصد مجموع مخارج دولت در سال ۱۴۰۰ را متعلق به هزینه‌های جاری اعلام و اضافه کرد: سهم هزینه‌های عمرانی نیز حدود ۱۴ درصد و سهم مخارج مربوط به بازپرداخت اوراق سال‌های قبل نیز، ۱۶ درصد کل مخارج دولت (نزدیک ۱۶۰ هزار میلیارد تومان) را تشکیل می‌داد.

وی گفت: تمام ۵۴ هزار میلیارد تومانی که دولت روحانی از بانک مرکزی استقراض کرده بود را تسویه کردیم.

وزیر اقتصاد در تشریح اقدامات و دست‌آوردهای وزارت اقتصاد در تأمین مالی دولت در سال ۱۴۰۰، تحقق بیش از صددرصدی درآمدهای مالیاتی در این سال را، نشانه استمرارِ کاهش وابستگی اقتصاد کشور به فروش نفت عنوان کرد.

اخبارشرکت‌ها

دشیمی: شرکت شیمی دارویی داروپخش طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ معادل ۳۲۷,۷۰۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۸۹ درصد افزایش داشته است.

«دشیمی» با سرمایه ثبت شده ۴۵۵,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۱۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۴,۱۳۸,۱۸۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد رشد داشته است.

سفانو: شرکت سیمان فارس نو طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۸۸۹,۴۳۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.«سفانو» با سرمایه ثبت شده ۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۵,۳۷۵,۱۱۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است

خکاوه: شرکت سایپا دیزل طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۲,۲۱۴,۱۹۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.«خکاوه» با سرمایه ثبت شده ۲,۶۳۵,۷۱۳ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۲,۱۲۵,۱۹۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۵ درصد رشد داشته است.

همراه: شرکت ارتباطات سیار ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۲۶,۵۹۴,۸۰۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.«همراه» با سرمایه ثبت شده ۴۷,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۳۰۱,۹۵۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افت داشته است.

چکاپا: شرکت گروه صنایع کاغذ پارس طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۷۹۲,۵۷۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشته است.«چکاپا» با سرمایه ثبت شده ۹,۳۵۸,۰۶۵ میلیون ریال طی عملکرد چهار ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ مبلغ ۳,۷۴۸,۱۱۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

فولاژ: شرکت فولاد آلیاژی ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ معادل ۱۰,۰۸۹,۲۳۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.️ «فولاژ» با سرمایه ثبت شده ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۸۷,۷۸۶,۵۳۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

غشهد: شرکت شهد ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل صفر میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل تغییری نداشته است.️ «غشهد» با سرمایه ثبت شده ۸۱۹,۱۷۵ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۸۴۴,۷۰۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

وآتی: شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند (سرمایه‌گذاری آتیه دماوند) طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از معاملات واگذاری سهام ۳۳,۸۵۵ میلیون ریال سود کسب نموده است واتی با سرمایه ثبت شده ۴,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد سه ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ از محل سود سهام محقق شده ۲۵۹,۳۱۵ میلیون ریال درآمد داشته است شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۸,۵۸۵,۳۶۶ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۶۰۶ درصد به مبلغ ۶۰,۶۴۵,۲۱۶ میلیون ریال رسیده است.

تکمبا: شرکت کمباین‌سازی ایران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۴۱۱,۴۹۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.«تکمبا» با سرمایه ثبت شده ۱,۷۲۳,۰۲۷ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۴,۲۸۷,۵۵۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

وسگیلا: شرکت سرمایه‌گذاری استان گیلان طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است. وسگیلا با سرمایه ثبت شده ۱۴۹,۵۱۲,۶۶۹ میلیون ریال طی عملکرد شش ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است. شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۱۴۹,۲۹۱,۷۶۸ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۲۱ درصد به مبلغ ۱۸۰,۳۲۲,۵۱۸ میلیون ریال رسیده است.

شلعاب: شرکت لعابیران طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۱۸۷,۴۵۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۹۲ درصد افزایش داشته است.«شلعاب» با سرمایه ثبت شده ۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۱,۳۵۳,۰۷۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

خکار: شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۱۵۸,۳۶۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.«خکار» با سرمایه ثبت شده ۲,۱۳۷,۴۳۵ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲,۴۱۱,۲۲۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است.

لبوتان: شرکت گروه صنعتی بوتان طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۴,۵۲۲,۰۳۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.«لبوتان» با سرمایه ثبت شده ۷۰۱,۴۵۲ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۴۲,۰۸۵,۵۰۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است.

گکوثر: شرکت هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۸۳,۸۰۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.️ «گکوثر» با سرمایه ثبت شده ۳,۸۲۹,۳۲۷ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۷۲۰,۴۰۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۸ درصد رشد داشته است.

بازارهای جهانی

افزایش بیش از یک درصدی قیمت نفت و صعود به بالای ۱۲۰ هزار دلار

نفت خام برنت با ۱.۶۲ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش به ۱۲۰.۶۵ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا WTI با ۱.۵۶ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش به ۱۱۳.۹۰ دلار رسید. هر دو شاخص به اولین رشد هفتگی خود در سه هفته گذشته رسیدند. برنت بیش از ۱۱.۵ درصد افزایش یافت. WTI حدود ۸.۸ درصد افزایش یافت.حوثی‌های یمن روز جمعه حملاتی را به تأسیسات انرژی عربستان انجام دادند و گروه به رهبری عربستان سعودی گفت که ایستگاه توزیع سوخت آرامکو در جده هدف حمله قرار گرفته است، اما آتش‌سوزی که در دو مخزن این تأسیسات رخ داده تحت کنترل قرار گرفته است. عربستان سعودی اعلام کرد که مسئولیتی در قبال کمبود عرضه نفت در بازارهای جهانی ناشی از حملات حوثیها به تأسیسات نفتی خود نخواهد داشت.

تحلیلگران گفته‌اند که با وجود ذخایر جهانی در پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۴، بازار در برابر هرگونه شوک عرضه آسیب پذیر است.

یک منبع گفت که دولت بایدن در حال بررسی آزادسازی دیگری از نفت از ذخایر استراتژیک است که در صورت انجام، می‌تواند بزرگ‌تر از فروش ۳۰ میلیون بشکه‌ای در اوایل ماه جاری باشد.

تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده، که نشان‌دهنده تولید آتی است، در این هفته با هفت افزایش به ۵۳۱ رسید که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ است، زیرا دولت از تولیدکنندگان خواست تا تولید خود را در پی حمله روسیه به اوکراین افزایش دهند.

قیمت نفت در اوایل جلسه کاهش یافت زیرا صادرات از پایانه نفت خام CPC قزاقستان تا حدی از سر گرفته شد و اتحادیه اروپا تحریم انرژی روسیه را متوقف کرد، زیرا اعضا همچنان در این موضوع اختلاف نظر داشتند.

نقشه بازار

اولین روزکاری بورس در سال ۱۴۰۱ چگونه سپری شد؟

کد خبر 563996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.