اصفهان رتبه اول را در ایجاد شرکت‌ها و شهرک‌های دانش‌بنیان دارد

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است به عرصه تولید و صنایع مادر نگاه دانش‌بنیان شود و در این راستا قطعاً اصفهان یکی از استان‌های بزرگی است که رتبه اول را در ایجاد شرکت‌ها و شهرک‌های دانش‌بنیان دارد.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ با رویکرد "تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین"، اظهار کرد: نامگذاری شعار امسال نکته بسیار عجیبی است و مقام معظم رهبری به عنوان یک رهبر جامع، آگاه و مطلع از تمام مسائل با دقت نظر این شعار را گزینش کردند، به دلیل اینکه احساس کردند مجموعه دولت و نظام اجرایی یک نظام همراه است.

وی با بیان اینکه استفاده از صنعت دانش‌بنیان‌ها به عنوان صنایع پاک در کشور موجب بروز اتفاق‌های بسیار خوبی می‌شود، افزود: در کنار انرژی اتمی و هسته‌ای صنعت پاک دانش‌بنیان مبتنی بر علم و دانش مورد استفاده قرار می‌گیرد، چنانچه اداره زندگی و اداره مجموعه خدمات مبتنی بر دانش‌بنیان باشد در این صورت نوع نگاه نسبت به زندگی به صورت تصاعدی خواهد بود که زمینه‌ساز پیشرفت در زمینه‌های مختلف نیز می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر اگر به شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه کنید یک ساختمان و کارگاه بسیار کوچک را با باروری بالایی می‌بینید، بنابراین انتخاب شعار امسال حاکی از دقت نظر مقام معظم رهبری است که امروز توجه به بخش اشتغال جوانان بیش از سایر موارد است.

وی ادامه داد: صنایع بزرگی مانند فولاد و ذوب آهن به سمت دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی پیش رفته‌اند، باید به فولاد و عرصه تولید و صنایع مادر نگاه دانش‌بنیان شود، قطعاً اصفهان یکی از استان‌های بزرگی است که رتبه اول را در ایجاد شرکت‌ها و شهرک‌های دانش‌بنیان دارد.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه برخورداری اصفهان از شرکت‌ها و شهرک‌های دانش‌بنیان نشان می‌دهد که از قدیم به این حوزه توجه شده است، گفت: مدیران در اصفهان آن طور که باید از این صنعت استفاده نمی‌کنند و بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان از مدیریت استان گله‌مند هستند که خدمت دانش‌بینان‌ها در اصفهان ارزش ندارد و این شرکت‌ها در بیرون از استان خدمت می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: باید انقلابی رخ دهد و مجموعه تفکر جهادی در مدیران جاری شود تا بتوانند از صنعت دانش‌بنیان استفاده کنند که نقش عمده این اتفاق در بخش اشتغال خواهد بود.

کد خبر 563832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.