اهتزاز ۲هزار پرچم فیروزه‌ای در اصفهان

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: دو هزار پرچم نوروزی با رنگ‌های جذاب و طرح‌های خیره کننده، برای نوروز ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

حمید قنادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سطح شهر اصفهان دوهزار میله نصب پرچم در بزرگراه‌ها، چهارراه‌ها، میادین و نقاط پرتردد موجود است و امسال، پرچم‌های نوروزی با طراحی و برش جدید میهمان آسمان فیروزه‌ای اصفهان است.

وی با بیان اینکه پرچم‌های فیروزه‌ای که دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است، برای نخستین بار با برش و طرحی جدید در اصفهان اجرا می‌شود، افزود: برخلاف پرچم‌های مناسبتی گذشته که به صورت مستطیل و عمودی بریده می‌شدند، امسال با طرح ایده‌ای خلاقانه طراحی و اجرا شده است و به نظر می‌رسد که تاکنون در دیگر شهرها از چنین فرمی استفاده نشده باشد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان موضوع این طرح‌ها را در ادامه برنامه‌های نوین این سازمان در زمینه توجه به هویت اصفهان مطرح کرد و گفت: یکی از این پرچم‌ها منقش به نقشی از گنبد مسجد شیخ لطف‌الله است و دیگری با نقش و رنگ مینای اصفهان که به صورت ترکیبی در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان نصب شده است.

وی با بیان اینکه طرح و ایده اولیه پرچم‌های فیروزه‌ای در اتاق فکر سازمان زیباسازی مطرح و اجرای آن نیز با سفارش به گرافیست‌ها انجام شده است، افزود: آغاز فعالیت برای طرح و تولید آن از حدود دو ماه پیش آغاز شد و ترکیب رنگ آجر و لاجوردی مسجد شیخ لطف‌الله و ترکیب فیروزه‌ای و لاجوردی و سپید مینای اصفهان از رنگ‌های چشم‌نواز به کار رفته در این پرچم‌ها است.

قنادنیا گفت: پرچم‌های فیروزه‌ای روی پل‌ها، در مسیر حلقه سوم ترافیکی، میادین و چهارراه‌های اصلی شهر نصب شد و هدف از طرح و تولید آنها، رساندن پیام تغییرات فصل، فرارسیدن نوروز و ایجاد فضایی دلپذیر برای شهروندان و مسافران نوروزی است.

کد خبر 563548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.