نصب ۱۳۰ المان نوروزی در مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان

رئیس اداره آذین‌بندی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: رویکرد جدید این سازمان به آذین‌بندی شهری طی سال‌های اخیر با تأسیس ستاد آذین‌بندی تغییرکرده است و دیگر صرفاً به سفارش المان‌های مناسبتی که معمولاً به تعداد محدود و باطرح و ایده و موضوع‌های پراکنده اجرا می‌شد، محدود نمی‌شود.

جابر شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رویکرد جدید سازمان زیباسازی شهرداری به ساخت المان‌های نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: المان‌های سال جدید به صورت یکپارچه اجرا شده است؛ در این تم عنصر ساعت، برجسته شده است که به لحاظ محتوایی با مباحث هویتی اصفهان و شعار جدید شهرداری مبنی بر «اصفهان من، شهر زندگی» همخوانی دارد.

وی افزود: شعار «اصفهان؛ به وقت زندگی» نیز برای نوروز و المان‌های آن با تأثیر گرفتن از همان شعار در نظر گرفته شده؛ همچنین بحث تغییر زمان و تغییر فصل و آغاز بهار در ساخت این المان‌ها لحاظ شده است.

رئیس اداره آذین بندی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: فراخوان محدود ارائه ایده پیرامون ساخت این المان‌ها در میان هنرمندان بیش از دو ماه پیش منتشر شده و ۲۰ هنرمند اصفهانی بیش از ۱۵۰ طرح به سازمان زیباسازی ارائه کردند که از میان این آثار، حدود ۳۰ طرح نهایی شد.

وی با بیان اینکه المان‌های موجود، به دو بخش المان‌های حجمی و المان‌های گرافیکی تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: المان‌های حجمی ۲۵ عدد و تعداد طرح‌های گرافیکی نیز حدود ۲۰ طرح است و به طور کلی نیز برای نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۱۳۰ المان در مناطق ۱۵ گانه اصفهان نصب شد.

شهیدی اظهار کرد: المان‌های نوروزی از ارائه ایده، طرح و ساخت اثر تا اجرای آن در سازمان انجام و در ساخت آن‌ها از فلز استفاده شده است. المان‌های گرافیکی نیز بر پایه فلز باروکش بنر و نقوش گرافیکی است که در چهارراه‌ها و میادین اصلی شهر و تعدادی نیز در معابر فرعی و محلات نصب شد و تا پایان فروردین ماه سال جاری مهمان اصفهان خواهد بود.

کد خبر 563546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.