عصرانه خبری علم‌وفناوری در۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰

در این بسته خبری در مورد رونمایی سامسونگ از دو گوشی جدید سری گلکسی A،تراشه‌ اختصاصی ریلمی GT Neo3 ، لو رفتن مشخصات گوشی هوشمند OnePlus Nord3 ،ال‌جی در حال آماده‌سازی پنل‌های OLED برای مدل‌های جدید آیپد و مک‌بوک و معرفی ردمی K40S شیائومی می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

رونمایی سامسونگ از دو گوشی جدید سری گلکسی A

شرکت سامسونگ امروز با انتشار تصاویری در یک کنفرانس مطبوعاتی از چند گوشی هوشمند جدید گلکسی A با نام‌های Galaxy A53 5G و گلکسی A33 5G رونمایی کرد. در ماه مه سال ۲۰۱۹، سامسونگ خط تولید سری‌های گلکسی A خود را اصلاح کرد تا گوشی‌هایی با صفحه نمایش و باتری بزرگ را به کاربران ارائه کند. در تصاویر جدید منتشر شده، شاهد یک گوشی گلکسی A53 5G هستیم که در برابر آب مقاوم است و می‌تواند تا دو روز شارژ نگه دارد. همچنین به نظر می‌رسد به لطف نرخ تازه‌سازی بالاتر، پیمایش روی صفحه نمایش بسیار نرم و سریع انجام می‌شود.

نیروی دریایی ارتش می‌خواهد از «هوش مصنوعی» در تجهیزاتش استفاده کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دنیا به سمت بهره‌گیری از دستاوردهای مجهز به هوش مصنوعی حرکت می‌کند و ما هم تلاش می‌کنیم تا همتراز دانش روز پیش برویم.

مراقب پیام جعلی «هدیه نوروزی» باشید

سرهنگ ابراهیم پرسا گفت: اخیراً پیامی جعلی تحت عنوان «هدیه نوروزی یکی از بانک‌های کشور» در برخی از شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌آپ در حال انتشار است. در این پیام از کاربران درخواست می‌شود برای دریافت هدیه نوروزی خود وارد یک آدرس اینترنتی شود و این درحالی است که لینک ارسالی هیچ ارتباطی با بانک نداشته و کاربر را به یک سایت خارجی و نامعتبر هدایت می‌کند.

تراشه‌ی اختصاصی ریلمی GT Neo3 نرخ فریم در بازی‌ها را افزایش می‌دهد

ریلمی جی‌تی نئو سه (Realme GT Neo3) یکی از نخستین گوشی‌هایی خواهد بود که از تراشه‌ Dimensity 8100 بهره می‌برد. باوجود این، معاون شرکت، Xu Qi Chase نشان داد که تراشه‌ درخور توجه اضافی دیگری نیز وجود خواهد داشت که به پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 کمک می‌کند تا به نرخ فریم پایدار و در برخی موارد مصرف انرژی کمتری دست یابد. نحوه عملکرد آن شبیه به فناوری MEMC (تخمین و جبران حرکت) مخفف‌شده عنوان Motion Estimation, Motion Compensation است. MEMC یک لایه‌ی پردازشی است که سرعت فریم ریت را به ۱۲۰ فریم بر ثانیه افزایش می‌دهد.

اپل باز هم اغراق کرد؛ عملکرد M1 Ultra اصلاً در حد RTX 3090 نیست

با معرفی M1 Ultra و مک استودیو، اپل تقریباً کوچ از تراشه‌های اینتل به سوی اپل سیلیکون را تکمیل کرده است. چند سال پیش کسی باورش نمی‌شد یک تراشه با این اندازه و با این مصرف کم بتواند پردازنده‌های دسکتاپ را به چالش بکشد. عملکرد M1 Ultra برای یک تراشه با مصرف حدود ۱۵۰ وات خارق‌العاده است. اما برخلاف ادعای اپل، این تراشه اصلاً رقیبی برای RTX 3090 انویدیا نیست.

مشخصات گوشی هوشمند OnePlus Nord3 لو رفت

طبق جدیدترین گزارش‌ها، گوشی هوشمند OnePlus Nord ۳ دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی و شارژر ۱۵۰ واتی خواهد بود.

ال‌جی در حال آماده‌سازی پنل‌های OLED برای مدل‌های جدید آیپد و مک‌بوک است

کمپانی اپل تصمیم دارد تا در سال ۲۰۲۵ اولین مک بوک مبتنی بر نمایشگر اولد را رونمایی کند. خبرگزاری The Elec خبر داده که شرکت LG در حال آماده‌سازی خطوط تولید پنل‌های اولد مختص گجت‌های اپل است. این شرکت برای اینکه بتواند نظر مدیران اپل را جلب کند، باید خطوط تولید پنل‌های OLED خود را به طور قابل توجهی تغییر دهد. طبق گزارشی که مدت‌ها قبل منتشر شده، LG برخی از تجهیزات ساخت نمایشگرها را به یک کارخانه در شهر پاجو در کره جنوبی منتقل کرده است.

ردمی K40S شیائومی معرفی شد

ردمی در کنار معرفی گوشی‌های ردمی K50 و ردمی K50 Pro از ردمی K40S شیائومی با قیمت پایه کم‌تر از ۳۰۰ دلار رونمایی کرد.

آنر مجیک 4 Ultimate معرفی شد

آنر از گوشی پرچمدار جدید خود با نام آنر Magic 4 Ultimate رونمایی کرد که رتبه اول بخش دوربین DxOMARK را به خود اختصاص داده است.

سامسونگ فناوری ساخت پنج نانومتری خود را بهبود بخشید

بر اساس گزارش جدید تراشه‌هایی که توسط فناوری ساخت پنج نانومتری جدید شرکت سامسونگ تولید می‌شوند بهبود یافته‌اند. اخیراً مدیرعامل بخش قطعات سامسونگ در یکی از جلسه‌های سهام‌داران شرکت مدعی شد کارخانه‌های تولید تراشه‌های پیشرفته سامسونگ بهبود یافته‌اند. به عبارت دقیق‌تر، نسبت بخش کارآمد و قابل استفاده به بخش غیر قابل استفاده از هر ویفر سیلیکون که به آن Yield هم گفته می‌شود، افزایش یافته است. به عبارتی غیردقیق، اما ملموس می‌توان Yield را بازده یا راندمان فرآیند ساخت شرکت خواند.

تولید انبوه گوشی تاشو پیکسل نوت‌پد احتمالاً از سه‌ماهه سوم سال جاری آغاز خواهد شد

براساس گزارشی جدید، انتظار می‌رود تولید انبوه گوشی تاشو گوگل موسوم به پیکسل نوت‌پد در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

گوگل در برخی از مناطق دنیا مختل شده است

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که کاربران سرویس‌های مختلف گوگل خبر داده‌اند که این سرویس‌ها از کار افتاده‌اند و این اختلال در حال گسترش است.

کد خبر 562814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.