افزایش همکاری‌های دوسویه ایران و ارمنستان در حوزه تبادل گاز و انرژی

وزیر نیرو، همکاری‌های دوسویه در بخش تبادل گاز و انرژی را به عنوان زمینه مشترک علاقه‌مندی ایران و ارمنستان، مورد توجه قرار داد و گفت: در چارچوب ایجاد بسترهای لازم برای این همکاری، اقدام و تلاش لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» در دیدار با «هاکوپ وارطانیان» معاون وزیر زیرساخت‌ها و مدیریت سرزمینی جمهوری ارمنستان، ضمن معرفی ظرفیت‌های قابل توجه کشور در بخش خدمات فنی و مهندسی، خواستار برگزاری گردهمایی مشترک فعالان اقتصادی دو کشور برای تقویت همکاری‌های دوجانبه شد.

وی افزود: دولت سیزدهم بر توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید دارد و بر همین اساس نیز این روابط هر روز رو به افزایش است.

وزیر نیرو بر توسعه روابط با کشور ارمنستان در این چارچوب تأکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد زمینه‌های علاقه‌مندی دو جانبه دو کشور دوست و همسایه مورد توجه قرار گیرد و با رفع موانع، زمینه افزایش تعامل فراهم آید.

محرابیان با معرفی توانمندی شرکت‌های فعال ایرانی در بخش خدمات فنی و مهندسی و گستره فعالیت این شرکت‌ها در اقصی نقاط دنیا و ساخت و تعمیرات نیروگاهی، احداث نیروگاه‌های برق‌آبی و دیگر موارد، پیشنهاد کرد گردهمایی‌های دوسویه‌ای جهت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همکاری دو کشور با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار و زمینه همکاری فعالان اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

در این نشست، معاون وزیر زیرساخت‌ها و مدیریت سرزمینی جمهوری ارمنستان، ظرفیت‌های رو به رشد این کشور را در صادرات برق خاطرنشان کرد.

وارطانیان با اشاره به ظرفیت‌های نیروگاهی این کشور، پیگیری و ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک، به خصوص در زمینه تأمین برق و فعالیت‌های نیروگاهی را مورد تأکید قرار داد.

وی روند روابط بین دو کشور را مناسب دانست و از همکاری صنعت برق ایران قدردانی کرد.

کد خبر 562360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.