۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
لزوم تغییر نگرش نسبت به علم شیمی

یک دکترای شیمی آلی گفت: دیدگاه افراد باید نسبت به شیمی تغییر کند زیرا این علم دیگر منتهی به فرمول، واکنش‌ها و جدول تناوبی نیست بلکه تغییر کرده است.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در هنگام صحبت در رابطه با پیوندها باید بدانیم به چه روشی عناصر را به یکدیگر متصل کنیم، اظهار کرد: پیوند بین عناصر باید از لحاظ فیزیکی و کوانتومی باید قابل استناد باشد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: انسان همیشه به مباحث شیمی و فیزیک وابسته است و دلیل مطرح شدن نظریه‌ای مانند کوالانسی نیز برای استفاده بیشتر عناصر در زندگی است.

وی با تاکید بر اینکه شیمی هدیه‌ای برای انسان‌ها است، گفت: انسان باید از پیوندها و نظریه‌های مختلف شیمی الگو بگیرد و همانطور که عناصر برای ایجاد یک پیوند، الکترون از خود اشتراک می‌گذارد، انسان نیز باید برای ایجاد شرایطی بهتر ایثار کند.

یوسفی اضافه کرد: دیدگاه افراد باید نسبت به شیمی تغییر کند زیرا این علم دیگر منتهی به فرمول، واکنش‌ها و جدول تناوبی نیست بلکه تغییر کرده است و همانطور که ریاضی و فیزیک به‌دست مریم میرزاخانی و استیون هاوکینگ تغییر کرد، شیمی نیز ساده شده است.

کد خبر 562050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.