قیمت هر کیلو گوشت گوسفند حداکثر ۱۶۰ هزار تومان است/ فروش شکر به قیمت آزاد توسط کارخانه‌ها

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به تصمیمات این ستاد درخصوص گوشت قرمز، گفت: در بخش گوشت گوسفندی قیمت مصرف کننده گاهی افزایش داشته است که به منظور کنترل آن تصمیم گرفته شد از فردا قیمت گوشت بره نر درجه یک لاشه‌ای با ۱۵۰ گرم دنبه حداکثر ۱۶۰ هزار تومان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان امروز سه‌شنبه_ بیست‌وچهارم اسفندماه ۱۴۰۰_ در استانداری اصفهان برگزار و برخی مصوبات جلسات قبلی در آن پیگیری شد.

پیش از این، شرکت پشتیبانی امور دام استان موظف شده بود روزانه ۱۰۰ تن گوشت قرمز منجمد (۹۰ تن گوشت گوساله منجمد و ۱۰ تن گوشت گوسفند منجمد) در سطح فروشگاه‌های کوثر، کاسبان امین و سایر عرضه کنندگان توزیع کند. این مصوبه پیگیری شده و مسئولان شرکت گزارشی از عملکرد انجام شده ارائه دادند.

همچنین مقرر شده بود دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با همکاری سازمان جهاد کشاورزی مکاتبه‌ای با موضوع درخواست تخصیص سهمیه‌های ویژه ایام پایانی سال درخصوص گوشت گوسفندی و گوساله منجمد و تخم مرغ وارداتی با وزارت جهاد کشاورزی انجام دهد.

علاوه‌بر این، نظارت مراجع نظارتی پیرامون نحوه توزیع و قیمت تخم مرغ در سطوح مختلف تشدید شده است. همچنین عرضه کامل تولیدات تخم مرغ شرکت سیمرغ در سامانه رهتاب هم بررسی شد.

در ادامه با اشاره به مصوبه پیشین ستاد تنظیم بازار که بر اساس آن با توجه به ورود شکر بسته‌بندی تولیدکنندگان برون استانی مقرر شده بود تا نظارت لازم صورت گرفته و در راستای اصلاح روند و جلوگیری از گران‌فروشی احتمالی هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها انجام شود. در این جلسه اعلام شد که ۲۶ پرونده تعزیرات برای تخم مرغ و دو پرونده برای شکر بسته‌بندی ایجاد شده و تعزیرات پیگیر بررسی این تخلفات است.

طرح تشدید نظارت بر گرانفروشی‌ها از سی‌ام بهمن‌ماه تا انتهای فروردین‌ماه در حال اجرایی شدن است. با همکاری جهاد کشاورزی، پلیس مبارزه با قاچاق کالا، سازمان صمت، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، اداره کل بهداشت، اداره کل دامپزشکی و … در قالب ۱۶ تیم دو نفره بر فروش اقلام ویژه نوروز نظارت می‌کنند. اتحادیه‌های اصناف هم در این زمینه همکاری دارند. ۳۰ هزار و ۱۹۴ بازرسی انجام و ۵۳۶ فقره پرونده تشکیل شد که صنف نانوایان بیشترین تعداد پرونده را داشته است. بیشترین تخلف گران‌فروشی و پس از آن عدم درج قیمت بوده است.

همچنین گزارش طرح تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال جاری و نوروز ۱۴۰۱ توسط سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه شد.

بر اساس گزارش جهاد کشاورزی استان اصفهان قیمت دام زنده سبک در هفته اخیر تغییری نداشته اما قیمت گوشت گوسفندی افزایش یافته است. ب ر این اساس حداکثر قیمت گوشت گوسفندی هر کیلو ۱۶۰ هزار تومان تعیین شد فروش بیش از این قیمت گران‌فروشی است.

مجوز فروش شکر به کارخانجات داده شد

حسین ایراندوست، سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان، پس از این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان اصفهان مجوز عرضه مستقیم شکر تولیدی دو کارخانه قند اصفهان و نقش جهان صادر شد و از امروز این دو کارخانه می‌توانند شکر تولیدی خود را با قیمت آزاد به متقاضی عرضه کنند. با توجه به پیش‌بینی انجام شده برای کمبود شکر در بازار شب عید، مجوز فروش شکر به این کارخانه‌ها داده نشد اما اکنون با توجه به فراوانی شکر در بازار این دستور لغو شد.

حداکثر قیمت گوشت گوسفندی درجه یک ۱۶۰ هزار تومان اعلام شد

وی با اشاره به تصمیمات این ستاد درخصوص گوشت قرمز، گفت: استان اصفهان اولین تولید کننده گوشت قرمز در کشور بوده و مشکلی در تأمین گوشت ندارد. فقط در بخش گوشت گوسفندی قیمت مصرف کننده گاهی افزایش داشته است که به منظور کنترل آن تصمیم گرفته شد از فردا قیمت گوشت بره نر درجه یک با ۱۵۰ گرم دنبه حداکثر ۱۶۰ هزار تومان باشد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به تصمیم این ستاد مبنی بر تعیین درجه بندی برای گوشت قرمز، اضافه کرد: قیمت هر کیلو ۱۶۰ هزار تومان مربوط به گوشت درجه یک شامل بره نر با ۱۵۰ گرم دنبه است که لاشه صورتی و استخوان قلم آبی دارد. این قیمت ویژه شهر اصفهان بوده و قطعاً در شهرستان‌ها این قیمت کمتر است و باید رعایت شود.

فروش تخم‌مرغ با بیش از قیمت مصوب، تخلف است

ایراندوست در ادامه درباره قیمت تخم مرغ گفت: همچنان قیمت هر کیلو تخم مرغ نایلونی ۲۴ هزار تومان، هر کیلو تخم مرغ شانه‌ای ۲۹ هزار و ۵۰۰، شانه‌ای ۳۰ تایی حداکثر ۴۳ هزار تومان، بسته بندی شده تا ۲۴ عددی هر عدد تخم مرغ هزار و ۹۰۰ تومان و بسته‌بندی ۳۰ عددی هر عدد هزار و ۶۰۰ تومان است.

تشدید نظارت بر بازار شب عید ادامه دارد

وی همچنین درباره طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید تصریح کرد: این طرح همچنان ادامه دارد، امروز تاکید شد گروه‌های بازرسی افزوده شد و ساعات نظارت تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

کد خبر 562010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.