شهداب یزد فاتح سوپرلیگ پرهیاهو/پیکان عطای لیگ را به مقاومت بخشید

تیم مقاومت شهداب یزد با دو برد متوالی برابر پیکان تهران به نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر مردان دست یافت و پیکان نیز با این نایب‌قهرمانی در حسرت فتح لیگ برتر ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی‌وپنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران پس از ماه‌ها به خط پایان خود رسید و دیدار برگشت فینال مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز دوشنبه بیست و سوم اسفندماه برگزار شد.

در این جدال حساس و حیاتی، تیم مقاومت شهداب یزد با کسب دومین پیروزی متوالی برابر پیکان تهران به مقام قهرمانی جام سوپر لیگ ایران دست یافت.

شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در شهداب یزد، در مسابقه دوم فینال سه بر یک برابر پیکان تهران به پیروزی رسیدند تا حسرت پیکان پر افتخار برای کسب سیزدهمین جام قهرمانی هفت‌ساله شود. پیکان در سال ۱۳۹۳ به دوازدهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست یافت و هنوز موفق به کسب سیزدهمین قهرمانی‌اش نشده است، روزهای پرشماری که به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

پیکانی‌ها در ست دوم دیدار امروز با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ فاتح میدان شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۸ نتیجه را به حریف یزدی خود واگذار کردند. گفتنی است تیم والیبال پیکان در مسابقه نخست نیز سه بر صفر مغلوب مقاومت شده بود.

تیم والیبال پیکان تهران در سال ۱۴۰۰ به پنجمین مقام نایب‌قهرمانی خود در لیگ برتر مردان دست یافت، خودروسازان کماکان با ۱۲ مقام قهرمانی، پنج مدال نقره و سه نشان برنز و در مجموع ۲۰ مدال، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها باقی بماند.

بدین ترتیب سی‌وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران که از روز یک‌شنبه دوم آبان‌ماه سال جاری آغاز شده بود، عصر امروز _دوشنبه، بیست‌وسوم اسفندماه_ پس از برگزاری ۱۹۶ مسابقه با قهرمانی تیم مقاومت شهداب یزد به پایان رسید.

پیکان تهران نایب‌قهرمان شد و تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و فولاد سیرجان ایرانیان نیز پس از قبول شکست در مرحله نیمه‌نهایی، عنوان مشترک سومی در سوپر لیگ این فصل را به‌دست آوردند.

مسعود یزدان‌پناه و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری دیدار دوم تیم‌های پیکان و مقاومت شهداب یزد در فینال لیگ برتر مردان بودند که به مدت ۱۳۸ دقیقه طول کشید. همچنین قضاوت این مسابقه را مرتضی اکرمی، علیرضا قریب و وحید پورکاشیان به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئو چک بر عهده داشتند.

در ابتدای این مسابقه "محمدرضا داورزنی" رئیس فدراسیون والیبال، "وحید مرادی" مشاور عالی، "میلاد تقوی" دبیرکل، "امیر خوش‌خبر" سرپرست تیم ملی، "بهروز عطایی" سرمربی تیم ملی، بازیکنان و کادر فنی دو تیم شهداب مقاومت یزد و پیکان تهران با اهدای گل، یاد و خاطره "حسین معدنی"، "رضا ابراهیمی" و "حسین کاظمی" سه مربی فقید والیبال ایران را گرامی داشتند.

"سردار حسین زارع کمالی" جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد، "بهروز عطایی" سرمربی تیم‌ملی مردان، "شهرام عظیمی" سرپرست سازمان لیگ و مسئولان باشگاه مقاومت شهداب یزد و پیکان تهران از جمله تماشاگران این دیدار بودند.

مراسم اختتامیه و اهدای مدال و کاپ تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۰ نیز برگزار شد و پرونده مسابقات لیگ برتر والیبال در این فصل بسته شد. تابستان سال آینده نیز جام باشگاه‌های آسیا برگزار خواهد شد و شهداب یزد به‌عنوان قهرمان و یک تیم به انتخاب فدراسیون والیبال برای کسب مقام قهرمانی در آن تورنمنت حاضر خواهند بود.

کد خبر 561824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.