عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰

در این بسته خبری از ویتامینی با ۹۱ درصد خطر ابتلاء به سرطان، آیفون ۱۴ با تغییرات اساسی به بازار می‌آید، شیائومی Civi S با پیشرفت‌های جزئی نسبت به شیائومی Civi در راه است را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

ویتامینی که با ۹۱ درصد خطر ابتلاء به سرطان مرتبط است

دو مکمل سلنیوم و ویتامین E در دوزهای بالاتر از میزان توصیه شده روزانه خطر سرطان را افزایش می‌دهند.

آیفون ۱۴ با تغییرات اساسی به بازار می‌آید

پردازنده آینده اپل A16 Bionic تنها مدل‌های Pro سری آیفون ۱۴ یعنی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را تأمین می‌کند در حالی که مدل‌های معمولی یعنی آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس دارای پردازنده Apple A15 Bionic خواهند بود. علاوه بر این، خط تولید آتی آیفون‌های معمولی دارای ۶ گیگابایت رم خواهد بود که در مقایسه با آیفون‌های نسل فعلی که دارای ۴ گیگابایت رم هستند، یک پیشرفت محسوب می‌شود. با این حال، مدل‌های Pro در سری آیفون ۱۴ دارای رم LPDDR5 خواهند بود در حالی که مدل‌های استاندارد از رم LPDDR4X استفاده می‌کنند.

اتصال ۱۲۰ روستای کرمان به اینترنت تا پایان سال ۱۴۰۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که بیش از ۱۲۰ روستای جیرفت و عنبرآباد تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد.

هیچ اپراتوری بدون هماهنگی با رگولاتوری، حق افزایش تعرفه را ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ اپراتوری به بهانه افزایش دو درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها، بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حق افزایش تعرفه را ندارد.

شیائومی Civi S با پیشرفت‌های جزئی نسبت به شیائومی Civi در راه است

به‌نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی در تدارک رونمایی از مدل جانشین اسمارت‌فون Xiaomi Civi است. پیش‌تر انتظار می‌رفت که این هندست تحت‌عنوان شیائومی Civi 2 روانه بازار شود. اما اکنون یک خبرچین با شناسه Digital Chat Station که به‌دلیل افشای اطلاعات قابل اعتماد به شهرت رسیده است؛ ادعا می‌کند که این محصول با نامی متفاوت در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

داروی فاویپیراویر هیچ جایگاهی در پروتکل درمانی کووید ۱۹ در کشور ندارد

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: استفاده از داروی فاویپیراویر هیچ جایگاهی در پروتکل درمانی کووید ۱۹ در کشور ندارد. هیچ شواهدی وجود ندارد که این دارو تأثیری در درمان کووید ۱۹ داشته باشد و توصیه‌ای به استفاده از این دارو برای درمان کرونا نداریم.

کیت‌های خودآزمایی برای تشخیص زودهنگام ویروس کرونا در چین ساخته شد

چین پنج نوع کیت آزمایشی آنتی ژن کووید -۱۹ ساخت شرکت‌های محلی را تأیید کرده است تا از آنها به عنوان راهی برای تقویت قابلیت‌های تشخیص زودهنگام در مقابله با نوع اومیکرون ویروس کرونا استفاده شود.

کد خبر 561721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.