همکاری میان دستگاه عامل رسیدن به توسعه شهری

مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز گفت: مدیریت شهری دارای حوزه‌های مختلف است و برای توسعه شهری و رفع مشکلات نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی صنایع هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا قنواتی امروز_ بیست و دوم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بدو ورود به منطقه هشت انضباط و مدیریت مالی در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد خوشبختانه این مهم در سطح منطقه ایجاد شده است.

وی افزود: در نه ماه ابتدایی سال ۹۹ کل درآمد شهرداری منطقه ۴۳ میلیارد تومان بوده است و در سه ماه پایانی آن ۸۰ میلیارد درآمد داشته‌ایم و در بین هشت منطقه اهواز رتبه دو را داشته‌ایم، این تلاش و افزایش درآمد در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم داشته و در طول سال همواره در بین سه منطقه اول از لحاظ درآمدی بوده‌ایم.

مدیر منطقه ۸ ادامه داد: این منطقه در مساحتی بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ هکتار دارای پنج ناحیه است و جمعیتی نزدیک به ۱۹۸ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند، سرانه‌ی فضای سبز منطقه با وجود اشکالات زیرساختی موجود نزدیک به هفت متر مربع به ازای هر نفر است.

قنواتی تاکید کرد: با توجه به اعلام محیط زیست امکان استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز وجود ندارد، کمبود آب خام یکی از اصلی ترین مشکلات منطقه هشت است، با تعریف پروژه انتقال آب خام در حال رفع این مشکل هستیم.

وی توضیح داد: مهدیس بار هشتصد هکتار مساحت و ۴۳ هزار نفر جمعیتی از بزرگترین محلات منطقه است که بیشترین اقدامات عمرانی منطقه ۸ در این محله انجام شده است به گونه‌ای که با وجود بودجه ۱۲۸ میلیارد تومانی منطقه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ میلیارد تومان در این محله هزینه شد، انجام زیر ساخت‌های منازل فرهنگیان و همچنین تکمیل این زیرساخت‌ها در منازل علوم پزشکی از جمله اقدامات مهم این منطقه است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز ادامه داد: انجام کارهای زیرساختی و عمرانی در مهدیس اولویت داشته با این حال به دنبال این هستیم با استفاده از مسئولیت اجتماعی صنایع به ویژه شرکت فولاد یک پارک پنج هکتاری در این محله احداث شود.

قنواتی با اشاره به مشکل زمین‌های خالی در سطح منطقه، تصریح کرد: زمین‌های خالی یکی از مشکلات منطقه هستند، با شناسایی آن دسته از زمین‌ها که دارای کاربری فضای سبز هستند و با تشکیل تیم‌های عملیاتی نسبت به احیای این زمین‌ها اقدام شد و در ادامه پنج پارک محله‌ای در سطح منطقه ایجاد شد.

وی اضافه کرد: آمادگی لازم برای استقبال از بهار و عید نوروز در سطح منطقه ۸ وجود دارد و اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی و ترمیم جداول، نصب سفره‌های هفت سین و گل کاری گسترده در حال انجام است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز تاکید کرد: اهواز شهر شب است و باید شب‌های زیبایی نیز داشته باشد تا به خوبی معرف اهواز باشد به همین دلیل نورپردازی‌هایی هفت رنگ تهیه کرده‌ای در بلوارهای اصلی منطقه نصب شده‌اند تا شهروندان زیبایی بیشتری را مشاهده کنند.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی سازمان و صنایع خاطرنشان کرد: مدیریت شهری دارای حوزه‌های مختلف و دارای همپوشانی هستند برای رفع مشکلات نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها برای مسائلی همچون سد معبر، مشاغل مزاحم و زباله گردی هستیم و همچنین صنایع نیز با اجرای نقش مسئولیت اجتماعی خود در شکوفایی توسعه شهر خود سهیم باشند.

کد خبر 561557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.