پروژه" قطار شهری"زخمی بر چهره شهر است

شهردار کرمانشاه با تاکید به انباشت عقب افتادگی در شهر، گفت: برای توسعه و تبدیل کرمانشاه به یک کلانشهر واقعی باید اقدامات زیادی انجام شود، البته پروژه قطار شهری زخمی بر چهره این شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی با بیان اینکه کرمانشاه یک کلانشهر است، اما هیچیک از شاخص‌های مربوط به کلانشهر شدن را ندارد، اظهار کرد: انباشت عقب افتادگی در این شهر وجود دارد، مسیر توسعه یا از طریق برنامه‌های راهبردی و یا برنامه‌های مسئله محور پیش می‌رود که در کشور ما عمدتاً برنامه‌های راهبردی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که این روش مدت‌ها است در جهان منسوخ شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه کرمانشاه یک برنامه "مسئله محور" تدوین کرده‌ایم، افزود: هشت مسئله اصلی شهر از جمله ساخت و ساز و سکونت شهری، ترافیک و تردد شهری، مسائل مالی و اقتصادی شهر، مسائل فرهنگی شهر، مدیریت یکپارچه شهری در آن دیده شده است.

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه نمی‌توان تمام مسائل و مشکلات شهری را ظرف مدت کوتاهی رفع کرد، گفت: رفع مشکلات شهری اولویت‌بندی شده است و بر اساس آن به پیش خواهیم رفت تا در نهایت پس از مدتی مردم تغییر در زندگی شهری را احساس کنند.

وی با بیان اینکه لازمه موفقیت شهرداری در این زمینه همکاری تک تک مردم شهر و مسئولان استان است، اظهار کرد: کرمانشاه به توسعه نمی‌رسد، مگر آنکه همه در کنار هم همکاری کنند، خوشبختانه اعضای شورا همکاری خوبی با شهرداری دارند و امید است بتوانیم با استفاده از این همکاری کارها را به پیش ببریم.

نوروزی در خصوص بحث آسفالت معابر شهر، گفت: معابر شهر به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم‌بندی می‌شوند که معابر درجه یک خیابان‌ها و مسیرهای بزرگراهی و معابر درجه دو کوچه‌ها را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته عمده آسفالت در معابر اصلی پخش شده است و همین امر موجب شده است کمتر به معابر درجه دو پرداخته شود و در نتیجه این معابر جزو اولویت‌های ما در بحث آسفالت خواهند بود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای آسفالت ۲۰ درصد معابر شهر در سال آینده شده است، خاطرنشان کرد: کارهای مقدماتی در این زمینه انجام شده است و سال آینده یک پنجم کل معابر شهر روکش و آسفالت می‌شوند، به نحوی که مردم تغییرات را احساس کنند.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری کرمانشاه زخمی بر چهره این شهر است، اظهار کرد: انجام این پروژه آن طور که به نظر می‌رسد از ابتدای کار بدون مطالعه بوده است و در حال حاضر تبدیل به یک زخم بر چهره زیبای کرمانشاه شده است.

کد خبر 561505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.