شرط جهش کشور، شناختن و معماری ظرفیت‌ها است

وزیر کشور با بیان اینکه برای راه بزرگ پیش رو نیازمند حرکت جهشی هستیم، گفت: شرط جهش کشور، شناختن و معماری ظرفیت‌ها است‌. 

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی شنبه شب در نشست با نخبگان، فرهیختگان و کارآفرینان در محل وزارت کشور با تاکید بر اینکه در راه بزرگی که در پیش داریم باید به سمت جهش حرکت کنیم، افزود: این کار به شرط شناختن ظرفیت‌ها و معماری مناسب آن، شدنی است.

وی افزود: با نگاه به مسائل جای جای کشور می‌بینیم که مجموعه‌ها خود مسائل را حل نمی‌کنند و برخی استان‌ها و شهرستان‌ها با وجود دارا بودن ظرفیت فراوان، انتظار دارند از بیرون مثلاً دولت اقدامی انجام دهد و جای سوال است که چرا چنین حسی شکل گرفت.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از بزرگترین ضرباتی که رژیم پهلوی زد این بود حل مطالبات را به یک نقطه معطوف کرد که آن درآمد نفتی است و هنوز رسوخ آن در لایه‌های زیادی از کشور وجود دارد.

وحیدی افزود: وقتی این فکر را تغییر دهیم بی تردید نقطه جهش ما خواهد بود. مساله مهم ما برای این جهش، باز کردن این غل و زنجیر و نوع فکر ما است.

وزیر کشور با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه مشکلات ایجاد شده در اثر نفت است، گفت: خود نفت مشکل نیست وابستگی به آن مشکل است و در تعامل قوی و حساب شده بین مجموعه نخبگان و کارآفرینان قابل حل است.

وی تاکید کرد: ترکیب دانش، ایده و کارآفرین و کسی که باید آن را مطالبه و مدیریت کند، تحول ایجاد می‌کند.

وزیر کشور ادامه داد: با کمک دوستان در شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها باید نقطه وصل این ظرفیت بزرگ باشیم و حکمرانی زمانی خود را نشان می‌دهد که این ظرفیت‌ها در قالب یک زنجیره کنار هم قرار گیرد در آن صورت می‌بینیم که مسیر پیشرفت چقدر راحت است‌.

وحیدی با بیان اینکه این جلسه به تعبیری نشست هم اندیشی و برای این بود که الگوهای موفق یا تعاملات موفق را بشناسیم و آن را سپس در کل کشور تقویت و تکثیر کنیم، گفت: مثلاً در مسائل زباله یا تنش آبی ظرفیت علمی داریم و اگر این ظرفیت با مجموعه دیگری کار کند می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

وزیر کشور با اشاره به تحریم ۴۰ ساله ایران گفت: این تحریم فشارهای عجیب و غریبی ایجاد می‌کند اما در عین حال برای ما استقامت و ایستادگی ایجاد کرده است.

وحیدی با بیان اینکه استانداران باید خود را مسئول تولید علم، فناوری و ثروت در کشور بدانند، اظهار کرد: شرط این امر آن است که با حلقه‌های مرتبط به خوبی اتصال برقرار شود چون استانداران پرچمدار و علمدار توسعه علم و فناوری در کشور هستند.

وی گفت: باید یک برنامه ریزی ساختارمند داشته باشیم و برای آن هدف گذاری کنیم و این اهداف بر اساس خواسته‌های هر استان شکل گیرد. همه دستگاه‌های مسئول هم برای جهش ما را یاری کنند تا به رشد برسیم.

وحیدی تاکید کرد: همت بلند و افق‌هایی که انقلاب اسلامی دارد فراتر از این اقدامات است و امیدوارم که بتوانیم وظایف خود را نسبت به کشور، نظام و انقلاب به درستی ایفا کنیم.

کد خبر 561381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.