آموزش‌های ایمنی بر ارتقای فرهنگ شهروندی تأثیر بسزایی دارد

شهردار زرین‌شهر گفت: آموزش مهارت‌های ایمنی از طریق بازی، موجب افزایش توان کودکان در برابر حوادث و سوانح خواهد شد؛ از این‌ رو با استفاده از ظرفیت کارشناسان و هنرمندان موضوعاتی که شهر برای ایمن شدن نیاز دارد در قالب بازی و نقاشی تهیه و تدوین شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به تأثیر آموزش‌های کوتاه ایمنی بر افزایش فرهنگ ایمنی شهروندان، اظهار کرد: در ایام مختلف سال کودکان بخشی از قربانیان حادثه‌های به وقوع پیوسته هستند؛ بنابراین واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین‌شهر نگاه ویژه‌ای به آموزش ایمنی شهروندان داشته است.

وی با بیان اینکه برای داشتن شهری ایمن باید از سنین پایین، کودکان را با مباحث ایمنی آشنا کنیم، افزود: با توجه به اینکه در سنین پایین بسیاری از رفتار و عادت‌ها در کودک نهادینه می‌شود و تا بزرگسالی این رفتار به همراهشان خواهد بود، با فرارسیدن روزهای پایانی سال برنامه‌ریزی لازم جهت نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در کودکان و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، با استفاده از هنر نقاشی و تئاتر خیابانی، بازی و سرگرمی انجام گرفت.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های ایمنی از طریق بازی موجب افزایش توان کودکان در برابر حوادث و سوانح می‌شود، از این رو با استفاده از ظرفیت کارشناسان و هنرمندان موضوعات مرتبط با ایمنی شهر در قالب بازی و نقاشی تهیه و تدوین شد.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در محلات مختلف شهر از جمله بوستان مادر، باغ ملی، شهرک اندیشه، محله چهارصد دستگاه، محله قلعه قاسم و محله سجاد حضور خواهد داشت و با استقرار میز، نقاشی‌های آماده شده و مداد رنگی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد تا آنان را با مباحث ایمنی آشنا کند.

وی اضافه کرد: اجرای نمایش خیابانی با محوریت پیشگیری از بروز حوادث و رفتارهای ناهنجار چهارشنبه آخر سال، با ارائه هشدارهای ایمنی یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری زرین‌شهر در روزهای پایانی سال است تا علاوه بر آموزش و ایجاد نشاط اجتماعی، چهارشنبه‌سوری امسال بدون هیچ حادثه تلخی سپری شود.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه فرهنگ‌سازی نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های چهارشنبه‌سوری دارد، گفت: در کنار اجرای برنامه‌های آموزش ایمنی، تراکت‌های آموزشی نیز تهیه شده که میان خانواده‌ها توزیع خواهد شد؛ پخش تراکت‌های آموزشی و هشداردهنده با حساس کردن خانواده‌ها در جلوگیری از بروز آسیب‌های شب چهارشنبه‌سوری مؤثر است.

کد خبر 561153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.