واکنش شهرداری به قطع درختان بلوار علوی خرم‌‎آباد

روابط عمومی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری خرم‌آباد در پی انتشار خبری مبنی بر قطع تعدادی از درختان بلوار علوی این شهر، واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری خرم‌آباد، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری خرم‌آباد در پاسخ به گزارشات مردمی و اخبار برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص قطع تعدادی از درختان بلوار علوی، این بیانیه را صادر کرد:

" قبل از هر چیز لازم است از دغدغه‌مندی اهالی رسانه و فعالان شبکه‌های اجتماعی تقدیر و تشکر را داشته باشیم و جای خوشحالی است که شهروندان نسبت به محیط شهری دغدغه‌مند هستند. قطعاً برای هر دستگاهی بخصوص سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری فرصت مغتنمی است تا بدین طریق از نظریات، رهنمودها، انتقادات و پیشنهادات شهروندان بهره‌مند شود.

در خصوص اصل موضوع یعنی جابه‌جایی درختان بلوار علوی چند نکته قابل ذکر است:

* با توجه به اینکه رفیوژ بلوار علوی نیاز به بهسازی و بازسازی داشته و گونه‌های درختی موجود که بیشتر از نوع درختچه بودند و ضمن اینکه با محیط پیرامون به واسطه وجود درختان چنار گونه‌های موجود قدرت ادامه رشد را نداشته لذا فرصت مناسبی جهت جابجایی و جایگزینی گونه‌های مناسب بوده است.

* مصوبه کمیسیون قطع اشجار سازمان فضای سبز مبنی بر (جابجایی درختان بلوار علوی که سازمان مبادرت به جابجایی و انتقال به پارک آبشار طلایی نموده که تصاویر و فیلم آن نیز موجود است).

*سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با توجه به تغییر شکل بلوار و نوع سنگ فرش آن در نظر دارد نسبت به (تغییر الگوی کشت) اقدام نماید و از درختانی همچون نارنج در این بلوار استفاده کند.

* سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به عنوان (متولی توسعه و نگهداری فضای سبز به مردم عزیز این اطمینان را می‌دهد که هیچ گونه قطع درختی انجام نشده) و فقط براساس مجوزهای لازم اقدام به جابجایی درختچه‌های موجود در این محل را انجام داده است. "

کد خبر 560946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.