طرز تهیه شارلوت موز + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت کیک رولت

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ و طرز تهیه‌ شارلوت موز و خامه به همراه نکات مهم برای آماده سازی کیک رولتی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، شارلوت، نام عروس شاهزاده سزار دوم است که توسط آنتوان، سرآشپز معروف فرانسوی در مراسم عروسی آنها در سن پترزبورگ تهیه و سرو شد. شارلوت یک دسر خوشمزه و پر طرفدار فرانسوی است که با بستنی، خامه و ژله آماده می‌شود و پایه اصلی آن را کیک رولت تشکیل می‌دهد. در این مطلب علاوه بر طرز تهیه شارلوت، طرز تهیه رولت آن هم آموزش داده شده است.

مواد لازم برای تهیه شارلوت موز

آب جوش ۱ پیمانه و ۳/‏۱‬ پیمانه
بیکینگ‌پودر ۲ گرم
تخم مرغ ۵ عدد
وانیل ۲/‏۱‬ قاشق چای‌خوری
شیر ۵۰ گرم
نمک ۱ پنس
روغن مایع ۵۰ گرم
شکر ۲ قاشق غذاخوری
موز ۴۰۰ گرم
ژله موز ۲ بسته
خامه قنادی ۲۰۰ گرم
خامه قنادی برای کاور کردن به میزان لازم

طرز تهیه شارلوت موز

طرز تهیه شارلوت موز + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت کیک رولت

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید و آنها را در دو ظرف جدا به صورت زرده و سفیده تقسیم کنید. سپس به ظرف حاوی زرده، ۵۰ گرم شکر، وانیل و نمک را اضافه کنید. آن قدر هم بزنید تا به رنگ کرم در بیاید.

مرحله دوم

هنگامی که مخلوط شکر شما کش دار شد، سفیده ها را در ظرف دیگری بریزید و آن قدر هم بزنید تا کف کند. سپس به آن ۷۰ گرم شکر اضافه کنید. مخلوط را به خوبی هم بزنید تا مانند خامه سفید و سفت شوند.

مرحله سوم

آرد و بیکینگ‌پودر را سه بار توسط الک، الک کنید. پس از آن، سفیده ها را به ظرف زرده‌ها اضافه کنید. سپس آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله به مواد اضافه کنید و به آرامی پس از هر بار اضافه کردن با لیسک هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله، در یک ظرفی چند قاشق از این مخلوط سفیده ها و زرده‌ها را بریزید و سپس به آن روغن مایع و شیر را اضافه کنید و به خوبی آن را هم بزنید. هنگامی که مواد شما آماده شد، آن را به ظرف اصلی مواد که مخلوط سفیده ها و زرده‌ها است، اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله پنجم

فر را روشن کنید تا داغ شود. سینی فر را با کاغذ روغنی در ابعاد ۳۵*۲۵ پر کنید و مایه رولت را روی آن بریزید و روی آن را کاملاً صاف کنید. دمای فر را روی ۱۷۰ درجه قرار دهید و سینی را وارد فر کنید. پس از گذشت نیم ساعت، گریل را به مدت دو الی ۳ دقیقه روشن کنید تا سطح رولت شما طلایی شود.

طرز تهیه شارلوت موز + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت کیک رولت

مرحله ششم

در این مرحله، کیک رولت را خارج کنید و سپس روی آن را با خامه قنادی آغشته کنید. می‌توانید کمی موز خرد شده روی خامه کیک بریزید. آن را رول کنید و آن را با سلفون بپیچید. سپس در یخچال قرار دهید تا به خوبی قالب بگیرد.

مرحله هفتم

پس از گذشت سه ساعت، رولت را از یخچال خارج کنید و آن را به شکل رولت برش بزنید. سپس یک کاسه شیشه‌ای گرد بردارید و داخل آن را با سلفون یا پلاستیکی بپوشانید. کف و اطراف پلاستیک را با رولت به صورت فشرده پر کنید. روی سطح رولت‌ها را با خامه قنادی بپوشانید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه شارلوت موز + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت کیک رولت

مرحله هشتم

در این مرحله، ژله‌ها را با آب جوش مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا ذرات آن حل شوند. آن را با شکر و خامه قنادی مخلوط کنید. کاسه رولت‌ها را از یخچال خارج کنید و به آن مخلوط خامه و ژله را اضافه کنید سپس روی ژله‌ها را با اضافه رولت‌ها بپوشانید.

مرحله نهم

روی شارلوت را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا ۵ ساعت مواد به خوبی سفت شوند. سپس آن را خارج کنید و روی ظرف مورد نظر خود برگردانید. روی آن را می‌توانید با خامه، موز و توت فرنگی تزئین کنید. در این هنگام شارلوت موز شما آماده سرو است.

طرز تهیه شارلوت موز + نکات کلیدی و آموزش مرحله به مرحله پخت کیک رولت

نکات کلیدی برای طرز تهیه شارلوت موز

  • می‌توانید برای تهیه شارلوت از رولت های ساده و آماده موجود در قنادی‌ها استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای استفاده از خامه قنادی، از خامه صبحانه مخلوط شده با شکر استفاده کنید.
  • در مرحله پنجم بهتر است چند باری سینی را روی سطح ضربه بزنید تا هوای اضافی آن خارج شود.
  • در مرحله هشتم می‌توانید به جای مخلوط ژله و خامه از سه رنگ مختلف بستنی استفاده کنید. در این صورت باید بستنی‌های لیتری از فروشگاه تهیه کنید و مقداری از هر کدام را به صورت جداگانه روی حرارت قرار دهید تا آب شود. سپس لایه به لایه از هر طعم آن داخل ظرف مورد نظر بریزید و پس از پوشاندن درب ظرف با سلفون، آن را به مدت ۹ ساعت در فریزر قرار دهید و سپس داخل ظرفی برگردانید.
  • برای آن که سفیده فرم سفتی به خود بگیرد نباید داخل آن زرده‌ای بریزید.
  • برای خشک نشدن رولت‌ها در فر، کنار مواد، ظرفی از آب را نیز قرار دهید تا رطوبت ایجاد شود.
کد خبر 560908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.