پیش‌بینی وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای تا بارش در غرب و جنوب اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فردا تا روز شنبه، وضعیت جوی استان را کاملا ناپایدار دانست و گفت: وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای در استان به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنجشنبه و جمعه، بارش برف و باران در دیگر مناطق استان نیز انتظار می‌رود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار در امروز روی استان است؛ بنابراین امروز افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در غرب استان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از فردا تا روز شنبه وضعیت جوی کاملاً ناپایدار است، افزود: وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای در استان به ویژه در مناطق غربی و جنوبی و هنگام بعداز ظهر اتفاق می‌افتد و در روزهای پنجشنبه و جمعه بارش برف و باران و روز جمعه بارش‌های پراکنده در دیگر مناطق استان انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وزش باد شدید در مناطق شرقی را همراه با گرد و خاک محلی و کاهش دید دانست و گفت: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز را ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعت‌ها ۹ درجه خواهد بود؛ گرم‌ترین نقطه استان خوروبیابانک با ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و خنک‌ترین شهرستان نیز بویین ومیاندشت با پنج درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

آقایی، بارش‌ها ثبت شده در شبانه‌روز گذشته را بسیار کم و پراکنده عنوان کرد و گفت: در شهرستان خوانسار ۱.۷ میلی‌متر، فریدون‌شهر ۱.۵ و چادگان ۱.۳ میلی‌متر بارش ثبت شده، بارش‌های روزهای آینده نیز بیشتر در غرب و جنوب اتفاق می‌افتد اما وزش باد شدید پدیده غالب چند روز آینده است.

کد خبر 560847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.