بازگشت مسی و راموس به اسپانیا؛ خیال راحت پپ در اتحاد

شب دوم دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا درحالی امشب برگزار می‌شود که مسی به اسپانیا برگشته و پپ هم خیالش از بابت صعود راحت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب دوم دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب چهارشنبه هجدهم اسفندماه پیگیری و برگزار می‌شود که هواداران فوتبال در سراسر جهان را پای گیرنده‌ها میخکوب می‌کند.

منچسترسیتی- اسپورتینگ؛ خیال پپ راحت است

در یکی از دیدارهای این مرحله، منچسترسیتی انگلیس در ورزشگاه اتحاد از اسپورتینگ لیسبون پرتغال پذیرایی می‌کند. سوت شروع این دیدار را که از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود را «هلیل مِلِر» ترکیه‌ای به صدا درمی‌آورد.

سیتیزن‌ها که بازی رفت را با پنج گل برده‌اند، چند شب پیش در هفته بیست‌وهشتم لیگ جزیره در داربی شهر منچستر با نتیجه چهار بر یک، شیاطین سرخ را با شکست بدرقه کردند. هرگز انتظار نمی‌رفت اسپورتینگ منچسترسیتی را شکست دهد، اما اختلاف سطحی که آن‌ها را در بازی رفت از هم جدا کرد، سرمربی پرتغالی‌ها روبن آموریم را ناامید کرده است. نیمه اول این بازی با پنج گل در لیسبون به پایان رسیده و قهرمان پرتغال می‌خواهد عملکرد بسیار بهتری در ورزشگاه اتحاد داشته باشد تا با سر بالا از رقابت خارج شود.

بازگشت مسی و راموس به اسپانیا؛ خیال راحت پپ در اتحاد

به ندرت پیش می‌آید که در بازی برگشت حذفی لیگ قهرمانان اروپا به اکثر بازیکنان ستاره خود استراحت دهید، اما این موقعیتی است که من‌سیتی پس از شکست دادن اسپورتینگ در لیسبون سه هفته پیش، در آن قرار می‌گیرد. پس از سال‌ها غیبت، قهرمانان لیگ برتر به نظر می‌رسد در موقعیت خوبی قرار دارد تا در نهایت اولین قهرمانی خود در UCL را کسب کند، حتی اگر هنوز راه زیادی در پیش باشد.

تیم پپ فصل پیش با شکست برابر چلسی عنوان نایب قهرمانی UCL را به دست آورد، اما آبی‌آسمانی‌ها امسال به قدری ترسناک و فوق‌العاده ظاهر شده‌اند که به جرئت می‌توان گفت آن‌ها مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی برای نخستین‌بار در تاریخ خود هستند.

رئال مادرید- پاری سن ژرمن؛ مسی در خانه دوم خود می‌درخشد؟

بدون شک حساس‌ترین بازی این مرحله امشب در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برگزار می‌شود؛ جایی که رئال‌مادرید و پاری سن ژرمن مقابل هم قرار می‌گیرند. قضاوت این دیدار برعهده «دنیل ماکلیه» هلندی است. تیم کارلتو در لالیگا با ۶۳ امتیاز صدرنشین است و تقریباً می‌توان به عنوان قهرمان آن‌ها را معرفی کرد. پاریسی‌ها هم شرایط مشابه با رقیب خود دارند و با ۶۲ امتیاز صدر جدول لوشامپیونا را در اختیار دارند.

با توجه به نحوه عملکرد لوس بلانکوس در پارک دو پرنس، رئال‌مادرید کمی خوش‌شانس است که رفت مقابل PSG را تنها با یک گل انفرادی لحظه آخری پشت سر گذاشته است. کارلو آنچلوتی اگر بخواهد نتیجه را در سانتیاگو برنابئو برگرداند به یک تیم بسیار رو به جلوتر نیاز دارد؛ اگرچه انجام این کار با این واقعیتی که وجود دارد دشوارتر شده است، چراکه دو سوم خط هافبک فیکس او، (کاسمیرو و تونی کروس) غایب هستند و بازی برگشت را از دست داده‌اند.

بازگشت مسی و راموس به اسپانیا؛ خیال راحت پپ در اتحاد

در آن سمت همه امید مالک قطری و البته فرانسوی‌ها به این است که پاری سن ژرمن بتواند پس از همه خرج و گرفتن فوق‌ستاره‌ها، بالاخره به رؤیای خود که فتح اروپا است، جامه عمل بپوشاند. هرچند تزلزل پووچ روی نیمکت، برای تیم خوب نیست و اگر او تواند فاتح CL شود، بدون لحظه‌ای درنگ توسط ناصرالخلیفی اخراج خواهد شد.

بد نیست بدانید که سرخیو راموس مدافع ارزشمند سال گذشته رئال مادرید که با بی‌مهری پرز مواجه شد و به جمع پاریسی‌ها پیوست، مصدوم است و نمی‌تواند مقابل تیم سابق خود قرار بگیرد؛ تقابلی که اگر رخ می‌داد صحنه‌های زیبایی را به یادگار باقی می‌گذاشت.
گفته می‌شود امباپه هم که عاشق سفیدپوشان است، در تمرین تیمش مصدوم شده و مشخص نیست که به این دیدار مهم خواهد رسید یا خیر.

یکی دیگر از نکات جذاب این مسابقه حضور و برگشتن لیونل مسی به اسپانیا است. لئو تا همین سال گذشته، با پیراهن آبی‌اناری باشگاه بارسلونا در الکلاسیکو مقابل سفیدپوشان قرار می‌گرفت و حالا مجبور است با پیراهن تیم PSG به پایتخت اسپانیا برود. مسی همواره بهترین عملکرد را مقابل رئال داشته و آمار گلزنی او به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند.

بازگشت مسی و راموس به اسپانیا؛ خیال راحت پپ در اتحاد

درمجموع، رئال مادرید یکی از حریفان مورد لیونل مسی است؛ چراکه او برابر این تیم ۲۶ بار موفق شده توپ را به تور دروازه برساند. بازیکن فعلی پاری سن ژرمن، فقط مقابل سویا (۳۸)، اتلتیکو مادرید (۳۲)، والنسیا (۳۱) و بیلبائو (۲۹) آمار بهتری داشته است. ضمناً ستاره دنیای فوتبال با ۴۵ تقابل مقابل رئال مادرید از این حیث رکورددار بوده و در کارنامه خود، آمار ۱۹ پیروزی، ۱۱ تساوی و ۱۵ باخت را به ثبت رسانده است.

این فوق‌ستاره، در طول دوران ورزشی خود، با پیراهن بارسلونا ۳۲ مرتبه در همین مرحله یک هشتم نهایی به میدان رفته که از این تعداد بازی، ۲۹ بار توانسته است گلزنی کند و البته ۶ پاس گل برای هم تیمی‌های سابقش داده و در مجموع روی ۳۵ گل تأثیر مستقیم داشته که رخدادی بی‌سابقه است. جالب است بدانید لیونل مسی در همین مرحله در سال ۲۰۱۲ در دیدار مقابل لورکوزن، پنج گل به ثمر رساند و به اولین بازیکنی تبدیل شد که به رکورد بیشترین تعداد گلزنی در یک مسابقه در این مرحله و البته کل لیگ قهرمانان اروپا، دست پیدا می‌کند.

یکی از نکات منفی راجع به لئو این است که او از مارچ ۲۰۱۹ در مقابل رئال مادرید هرگز موفق به کسب پیروزی نشده و در هفت بازی متوالی در باز کردن دروازه این تیم ناکام مانده است. آخرین گل کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین مقابل لوس بلانکوس در ماه می ۲۰۱۸ به ثمر رسیده و او در دیدار امشب و بازگشت مجدد به خانه دوم خود، به دنبال بازگشت به روزهای درخشان گذشته خواهد بود.

کد خبر 560504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.