تاکسی‌های اینترنتی کرج مشمول افزایش نرخ کرایه نیستند

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: در صورت تأیید مصوبه شورا در هیئت تطبیق فرمانداری کرج، همه تاکسی‌هایی که در سامانه حمل‌ونقل شهرداری کرج شناسایی شده‌اند و از این سازمان مجوز فعالیت دارند، شامل افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه‌ها می‌شوند اما کرایه تاکسی‌های اینترنتی مشمول این مصوبه نیستند. 

سیدجواد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصویب لایحه تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس‌های سال ۱۴۰۱ در شهرداری کرج، اظهار کرد: اعضای شورای ششم با افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها و ۲۰ درصد کرایه اتوبوس‌ها موافقت کردند و در صورت تأیید هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان کرج، از اول فروردین‌ماه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام خطوطی که با شهرداری کرج همکاری دارند از جمله تاکسی‌های ویژه، خطی، تاکسی‌های ترمینال‌ها، فرودگاهی و گردشی که بر اساس کیلومتر کار می‌کنند و همه تاکسی‌هایی که در سامانه سازمان حمل‌ونقل شهرداری کرج شناسایی شده‌اند و مجوز فعالیت دارند، شامل افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه‌ها هستند. تاکسی‌های اینترنتی به صورت مستقل کار می‌کنند و به شهرداری مربوط نمی‌شوند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در خصوص درخواست شهروندان و رانندگان برای رُند شدن کرایه تاکسی‌ها، گفت: رُند شدن کرایه‌ها به نفع مسافران، هرساله تا ۱۰۰ تومان انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه رُند کردن بیش از ۱۰۰ تومان در درصد تعیین شده است، مصوبه شورا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، امکان آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برای حل اساسی مشکل پول خرد برای رانندگان و مسافران، طرح پرداخت الکترونیکی تاکسی‌ها در حال بررسی است و تا پیش از پایان سال به صورت آزمایشی در خط ۱۵ از فلکه اول رجایی‌شهر به میدان آزادگان اجرا می‌شود و در صورت استقبال مسافران در سایر خطوط شهرداری کرج این سامانه فعال و مشکل پول خرد حل می‌شود.

موسوی افزود: از سال ۹۶ برای کیف پول الکترونیکی، روش‌ها و نرم‌افزارهای مختلف در بانک‌های متفاوت بررسی و پیگیری شده است، اما در چهار ماه گذشته به صورت جدی بر این موضوع تمرکز کردیم که خوشبختانه کیو آر کد خط ۱۵ نیز چاپ شده است، اما مشکلی در سیستم وجود دارد که در صورت رفع آن، به‌زودی سامانه پرداخت الکترونیکی در خط ۱۵ اجرایی می‌شود.

وی علت تأخیر چندین ساله در اجرای سامانه پرداخت الکترونیکی تاکسی‌های شهرداری کرج را بدقولی بانک‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با وجود همکاری مطلوب شورای اسلامی شهر کرج در سال‌های گذشته، بانک‌ها هر بار به بهانه دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی در اجرای این سامانه بدقولی کردند، اما امسال این سامانه به صورت آزمایشی در خط ۱۵ اجرا می‌شود و قول می‌دهم تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام خطوط تاکسی این شهر بر اساس اولویت‌بندی، به سامانه پرداخت الکترونیکی متصل شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به تفاهم‌نامه این سازمان با بخش خصوصی و ارائه لاستیک و باطری به صورت قسطی و با قیمت مصوب کارخانه به ناوگان تاکسیرانی تحت پوشش سازمان حمل‌ونقل شهرداری کرج، تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان با این شرکت، رانندگان می‌توانند برای تهیه باطری تا شش ماه و لاستیک تا سه ماه را به صورت اقساط و بدون ضمانت و فقط با معرفی‌نامه سازمان حمل‌ونقل از مرکز مربوطه تهیه کنند.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده قیمت لاستیک و باطری عرضه شده توسط این مرکز به رانندگان تاکسی شهرداری کرج بر اساس قیمت مصوب کارخانه است، البته تهیه این لوازم از مرکز مورد نظر برای رانندگان تاکسی شهرداری کرج اجباری نیست و در صورتی که قیمت ارزان‌تری سراغ دارند، می‌توانند تهیه کنند.

کد خبر 560307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.