بافت‌های فرسوده قم ساماندهی می‌شود

شهردار قم با تاکید به اختصاص بودجه ویژه در سال ۱۴۰۱ برای ساماندهی بافت فرسوده، گفت: شیخان، چهل‌ اختران، بافت پیرامون حرم مطهر، قبرستان نو بخشی از این پروژه‌ها است که به‌زودی عملیات ساماندهی آنها کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در خصوص افتتاح پروژه‌های شاخص شهر قم، اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص شهر بعد از زمان طولانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم به‌زودی سایر پروژه‌های قدیمی شهر نیز به اتمام برسد و تقدیم شهروندان شود.

وی با بیان این‌که باید مختصات بلوار سردار شهید اسماعیل صادقی را مورد بررسی قرار داد، افزود: این پروژه به طول ۸۰۰ متر دسترسی شوارع مرکزی شهر را تسریع کرده است و خیابان‌های انقلاب و آذر را به آزادراه امام علی (ع) وصل می‌کند و قطعاً تردد و ترافیک مرکز شهر را تسهیل می‌کند.

شهردار قم با اشاره به افتتاح پروژه بلوار شهیدان برقعی در هفته‌های گذشته پس از حدود ۵۰ سال بلاتکلیفی، تاکید کرد: با همکاری و تعامل در مجموعه مدیریت استان، پروژه‌هایی نیز در جلسه بازآفرینی شهری برای سال ۱۴۰۱ موردبررسی قرار گرفت و تصمیم‌های خوبی برای پروژه‌های ۴۸ و ۳۲ هکتاری برای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی گرفته شد.

وی گفت: با اختیاراتی که از سمت دولت به ستاد بازآفرینی استان واگذار شده است، امیدواریم با قدرت کارهایی که برای این دو پروژه در حال انجام است، ادامه پیدا کند؛ البته ساماندهی بعضی از پروژه‌هایی مانند چهل اختران، پیرامون حرم مطهر و دروازه ری در دستور کار قرار گرفته است.

سقائیان‌نژاد از اختصاص بودجه ویژه در سال ۱۴۰۱ برای ساماندهی بافت فرسوده خبر داد و اظهار کرد: بخشی از این بودجه از منابع اراضی ۴۸ هکتاری در نظر گرفته شده است و برحسب ارزش‌افزوده‌ای که این اراضی ایجاد می‌کند، حدود ۲۵ درصد آن بودجه را تشکیل می‌دهد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: شیخان، چهل اختران، بافت پیرامون حرم مطهر و قبرستان نو بخشی تعدادی از پروژه‌هایی است که از این بودجه ساماندهی می‌شود و امیدواریم به‌زودی کلید عملیات ساماندهی این پروژه‌ها بخورد.

کد خبر 560155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.