دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت دریافت وام هستند

دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و فرزندان رزمندگان معسر در اولویت دریافت وام قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، در نشست علنی روز دوشنبه _شانزدهم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان با بندهای (ب) و (ج) لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

در بند (ب) تبصره (۹) لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است: ۱۰۰ درصد وجوه اداره‌شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ تا سقف دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

وجوه مذکور به صندوق‌های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های مزبور اختصاص می‌یابد تا بر اساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت‌های رفاهی دانشجویی شود. اختصاص وجوهی از محل منابع این بند در قالب وام شهریه دانشجویی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بلامانع است.

در بند (ج) تبصره (۹) لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز آمده است: مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون به مبلغ دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل درآمد حاصل از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته در قالب وام از طریق صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس سرانه دانشجویی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. اقساط وام‌های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد، پرداخت می‌شود. دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزبور و فرزندان رزمندگان معسر در اولویت دریافت وام می‌باشند.

کد خبر 560061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.