نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و گل‌گهر

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پاستقلال و گل‌گهر سیرجان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و گل گهر ساعتی قبل در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان فرهاد مجیدی با پنالتی یامگا در دقایق پایانی موفق به برتری دو بر یک مقابل رقیب سیرجان شد. قضاوت این مسابقه را بیژن حیدری بر عهده داشت که سه بار نقطه پنالتی را نشان داده و شب سختی را داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی گل گهر

دقیقه ۴۲ روی کرنر ارسالی و در شلوغی‌های محوطه استقلال، داور هند دانشگر را تشخیص و اعلام پنالتی کرد. این تصمیم حیدری اعتراضات فراوانی را از سوی آبی‌ها به دنبال داشت. با این حال صادقی این پنالتی را فنی زد و موقعیت از دست رفت.

رودنیل: درست بود.

سلیمانی: دانشگر توپ را با دست لمس کرد و مانع سر زدن کیروش استنلی شد.

پنالتی اول استقلال

در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده یامگا روی پاس عمقی با فروزان تک به تک شده و زمانی که قصد داشت از گلر گل گهر عبور کند، نقش بر زمین شد تا بیژن حیدری نقطه پنالتی را این بار به سود استقلال نشان دهد.

رودنیل: صحیح بود.

سلیمانی: فروزان زمانی که نتوانست توپ را دفع کند، پا مهاجم استقلال را مورد اصابت قرار داد و چون موقعیت آشکار گل بود، پنالتی و اخطار درست بود.

پنالتی دوم استقلال

دقیقه ۸۵ شوت استقلالی در میانه راه به مدافع گل گهر خورد. آبی‌ها معتقد بودند توپ به دست مدافع گل گهر خورده ولی حیدری در ابتدا هندی نگرفت. با این وجود حیدری با کمک خود مشورت و در عین ناباوری گل گهری ها نقطه پنالتی را نشان داد.

رودنیل: وقتی بازیکنی اجتناب می‌کند از آنکه توپ به دستش نخورد و بدن او نیز در حالت طبیعی است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم خطا هند پنالتی شده است. خود داور زاویه دید بهتری دارد اما از کمک داور پرسید!

سلیمانی: چون شوت مستقیم به سمت دروازه است و مدافع به گونه‌ای توپ را کنترل و ضرب آن را گرفت، باید کار کمک داور را تحسین کنیم چرا که داور این صحنه را ندید.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: تا دقیقه ۴۲ نیمه اول هیچ مشکلی نداشتیم. فرهاد مجیدی باید در درگیری اول اخراج می‌شد.

سلیمانی: قضاوت خوبی را از بیژن حیدری شاهد بودیم. به نظرم مدیریت خوبی داشت و آوانتاژهای خوبی اعلام کرد.

کد خبر 559964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.