شرکت‌های نفتی عوارض بهسازی پرداخت می‌کنند

مدیر منطقه سه شهرداری اهواز گفت: شرکت‌های نفت و گاز در حوزه منطقه سه عوارضی تحت عنوان عوارض نوسازی و بهسازی پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزین حاتمی‌کاهکش امروز _یکشنبه، پانزدهم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: منطقه سه شهرداری اهواز با مساحتی نزدیک به ۴۶ هزار هکتار، جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان این‌که برخلاف تصور، از ۳۰ محله منطقه سه شهرداری اهواز ۱۲ محله کم‌برخوردار است که نیازمند پیگیری و تلاش بیشتر برای رفع مشکلات آنها هستیم، افزود: در این منطقه شرکت‌هایی از قبیل نفت و گاز کارون، شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز مارون، شرکت گاز و شرکت ملی حفاری ایران و همچنین تنها فرودگاه اهواز حضور دارند، به استثنای فرودگاه، سایر شرکت‌ها عوارضی تحت عنوان عوارض نوسازی و بهسازی پرداخت می‌کنند.

مدیر منطقه سه شهرداری اهواز با تاکید بر این‌که شهرداری‌ها بر اساس دو رویکرد درآمدزایی و هزینه‌کرد فعالیت می‌کنند، به گونه‌ای که باید با کسب درآمد هزینه‌های خود را تأمین کنند، ادامه داد: از ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۰ ماهیانه ۱۲ میلیارد آن صرف هزینه حقوق کارکنان می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه حفظ و نگهداری شهر زیاد است؛ به‌طوری که برای جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها به صورت ماهیانه چهار میلیارد تومان هزینه می‌شود، این در حالی است که با فرهنگ‌سازی درست می‌توانیم علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در حوزه رفاهی و فضای سبز نیز اقدامات خوبی انجام دهیم.

حاتمی‌کاهکش با اشاره به وضعیت جمع‌آوری زباله در سایر کلان‌شهرها، تصریح کرد: در اهواز در طول شبانه‌روز دو مرتبه جمع‌آوری زباله انجام می‌شود، این در حالی است که سایر کلان‌شهرها یک روز در میان اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کنند و جمع‌آوری زباله از ساعت ۲۳ آغاز و تا ساعت سه بامداد روز بعد ادامه دارد و از ساعت ۳ تا ۹:۳۰ نیز رفت و روب خیابان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح استقبال، علاوه بر لکه‌گیری آسفالت معابر که به صورت ویژه و بودن وقفه انجام می‌شود، اقداماتی همچون رنگ‌آمیزی و گلکاری میادین و بلوارها، رنگ‌آمیزی پل‌های عابرپیاده و ایستگاه‌های اتوبوس در تمام سطح منطقه، ترمیم و تعویض جداول فرسوده، کفپوش‌گذاری پیاده‌روهای معابر اصلی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی در حال انجام است.

مدیر منطقه سه شهرداری اهواز با بیان این‌که به هر پدیده اجتماعی باید متناسب به وضعیت و شرایط آن نگاه کرد، گفت: جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب به وسیله تیم‌های عملیاتی و ساماندهی آنها در حال انجام است و در راستای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به صورت شبانه‌روزی تیم‌های واحد اجراییات در حال فعالیت هستند که تاکنون چندین مورد تخریب در این خصوص داشته‌ایم.

کد خبر 559855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.