آنچه در جلسه ۳۳ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر جزئیات لوایح و مصوبات سی‌وسومین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، پانزدهم اسفندماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در سی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان نرخ بهای خدمات در مجموعه باغ فدک و دیگر مراکز اقامتی و تجمعی همچون حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

وی در خصوص جزئیات لوایح مورد بررسی در جلسه علنی امروز، افزود: یکی از موارد بررسی شده نرخ بهای خدمات دریافتی از اتباع خارجی بود که با پیشنهاد اداره کل امور اتباع خارجی استانداری اصفهان مطرح شد، نرخ پیشنهادی وزارت کشور مشابه سال ۱۴۰۰ بدون افزایش اعلام شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توضیحاتی در مورد نحوه هزینه‌کرد آنها و میزان وصولشان در سال ۱۴۰۰ مطرح شد که پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی، امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تصویب شد؛ در این راستا از حدود ۲۵۰ هزار تومان برای یک نفر تا ۳۵۰ هزار تومان برای خانواده‌های شش نفر و بالاتر که عدد پیشنهادی وزارت کشور و استانداری اصفهان بود به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

وی با بیان آن‌که مبلغ وصولی این عوارض در سال جاری تا پایان بهمن‌ماه حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: این ردیف عدد قابل توجهی در سرجمع درآمدهای عوارض شهرداری نیست، اما طبق روال قانونی باید این موضوع طی می‌شد.

صالحی در خصوص تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان و نیروی انتظامی استان در رابطه با جابه‌جایی کلانتری ۲۴ از خیابان امیرکبیر به خیابان بهارستان که در طرح تعریض قرار گرفته بود، اضافه کرد: این لایحه مورد بررسی قرار گرفت که به دنبال معوض ارائه شده به نیروی انتظامی و تعهد به ساخت شهرداری اصفهان، این تفاهم به تصویب رسید.

وی با اشاره به لایحه دو فوریتی ارسال شده به شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی دو فوریت این لایحه رأی آورد و با توجه به زمان باقی‌مانده تا پایان سال برای فرایند تصویب این نرخ در فرمانداری، طرح به صورت دو فوریتی آمد که از قبل اقدامات کارشناسی روی آن انجام شده بود و نرخ بهای خدمات در مجموعه باغ فدک و برخی دیگر از مراکز خدماتی اقامتی در شهر بررسی شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص جزئیات بهای خدمات باغ فدک، خاطرنشان کرد: اقامت ۲۴ ساعته همراه با خودرو و چادرخوابی ۵۰ هزار تومان، اقامت بدون شب‌خوابی به عنوان هزینه پارکینگ از ساعت ۷:۰۰ تا ۱۷:۰۰، هفت هزار تومان، ورود شهروندان اصفهانی بدون اقامت شبانه پنج هزار تومان و ورود موتور سیکلت سه هزار تومان در صحن علنی امروز به تصویب رسید.

وی افزود: پیرامون سایر مجموعه‌هایی که خدمات اقامتی به صورت چادرخواب و تجمعی مانند حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها ارائه می‌دهند، ۳۵ هزار تومان برای هر شب اقامت خانوار در نظر گرفته شد، تمام این موارد با لحاظ این موضوع است که خانواده‌های تحت پوشش دستگاه‌ها و نهادها با تخفیف ۵۰ درصدی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند، در نظر گرفته شده است.

صالحی در خصوص لایحه افزایش هزینه صدور اسناد حمل شامل بارنامه، باربرگ و امثال آن، اظهار کرد: با توجه به رویکرد افزایش بازدارندگی برای ورود خودروهای آلاینده و سنگین به حریم شهر اصفهان، تعرفه ۱,۸۰۰ تومان برای خودروی سبک، ۲,۵۰۰ تومان برای کامیونت نوع اول، ۳,۲۰۰ تومان برای کامیونت نوع دوم در نظر گرفته شد.

وی افزود: مبلغ ۴,۰۰۰ تومان برای کامیون و ۵,۰۰۰ تومان برای بونکرها به دلیل وجود تفاوت در آلایندگی با لحاظ کردن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است و به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

کد خبر 559848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.