تخصیص بودجه ۲۰۰۰ میلیاردی به متروی اصفهان

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که مدیریت شهر در بودجه ۱۴۰۱ اعداد قابل توجهی را در بخش حمل‌ونقل عمومی تخصیص داده است، گفت: مدیریت شهری ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای مترو، ۶۰۰ میلیارد تومان برای رینگ چهارم و معابر داخلی شهر و آزادسازی گلوگاه‌ها هزینه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه، پانزدهم اسفندماه_ در سی‌وسومین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق خود، اظهار کرد: مردم از شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی انتظار دارند معضلات شهری را رفع کند که یکی از این موضوعات افزایش ابتلای شهروندان اصفهانی به سرطان است.

وی با بیان این‌که ابتلا به سرطان ریشه در آب، خاک و هوا دارد، ادامه داد: شاخص هوای اصفهان قابل قبول نیست، در این زمینه موارد بسیاری مطرح شده است، اما توجهی به آن نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این‌که مدیریت استان و شهر وظیفه دارند، مسئله هوای اصفهان و آلودگی را بررسی و عامل آلودگی را برطرف کنند، افزود: یکی از علل آلودگی هوا حمل‌ونقل است که در حیطه وظایف مدیریت شهری قرار دارد و باید برای رفع آن تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که مدیریت شهر در بودجه ۱۴۰۱ اعداد قابل توجهی را در بخش حمل‌ونقل عمومی تخصیص داده است، افزود: مدیریت شهری ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برای مترو، ۶۰۰ میلیارد تومان برای رینگ چهارم و معابر داخلی شهر و آزاد سازی گلوگاه‌ها هزینه خواهد کرد.

حاج‌رسولی‌ها با بیان این‌که عدالت نسبی در تدوین بودجه سال آینده برقرار شده است، گفت: از سوی هیئت دولت اجازه واردات ۱۶۰ هزار وسیله نقلیه به کشور صادر شده است که درخواست می‌کنیم، ۵۰ درصد این مجوز در اختیار سیستم حمل‌ونقل عمومی شهرها به ویژه در حوزه تاکسیرانی قرار دهیم و این تخصیص به نسبت آلودگی و جمعیت شهرها انجام شود.

وی با اشاره به روز نیکوکاری و فعالیت ارزشمند خیریه‌ها در اصفهان، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس دشمن به شهرها حمله کرد، اما اکنون شاهد حمله اقتصادی هستیم و با این حال مردم مقاومت می‌کنند و از خیریه‌ها درخواست می‌کنم تا پایان سال به قشر نیازمند بیشتر کمک کنند.

وی با تاکید بر این‌که جایگاه شورای اسلامی شهر فراموش شده است و اعضا نیز آن را فراموش کرده‌اند، ادامه داد: بر اساس قانون موظف هستیم از شهرها حفاظت کنیم و در تمام عرصه‌ها و بخش‌ها شاخص‌ها را ارتقا دهیم.

کد خبر 559800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.