افزایش محسوس بودجه شهرداری منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری اهواز گفت: بودجه اعتباری این منطقه در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود و برای سال ۱۴۰۱ به ۹۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول جامعی امروز _شنبه ۱۴ اسفندماه_ در نشست خبری، اظهار کرد: سرانه فضای سبز در منطقه دو شهرداری اهواز نسبت به دیگر مناطق بیشتر است؛ با توجه به اینکه منطقه دو دارای چهار ناحیه است و مساحت بیشتری نسبت به سایر مناطق شهرداری اهواز دارد اهمیت فضای سبز در آن دو چندان است.

وی افزود: بودجه اعتباری در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود و که در سال ۱۴۰۱ به ۹۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و همه اقدامات لازم در آن مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر منطقه دو شهرداری اهواز با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این منطقه آسفالت معابر کیان شهر است، گفت: آسفالت معابر یکی از دغدغه‌های شهروندان است و گاهاً به دلیل عملیات و یا تجمع آب‌های سطحی ماندگاری خرابی آسفالت بیشتر است؛ در این خصوص اقدامات مهمی انجام شده است تا دیگر شاهد آب‌گرفتگی ها در سطح معابر نباشیم. ترمیم آسفالت در کیان آباد و کیانپارس تا قبل از پایان سال در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: پیاده‌رو سازی، کفپوش‌گذاری و رنگ آمیزی جداول در سه محور جدید در بخش‌هایی از کیانپارس و امانیه در حال اجرا است و با توجه به تهیه دستگاه جدید، رنگ آمیزی در منطقه دو با کمترین استهلاک و هزینه به صورت مداوم در حال انجام است.

جامعی توضیح داد: ایستگاه‌های اتوبوس تمام سطح منطقه دو را پوشش داده و تنها مسئله در این خصوص بهسازی آنها است که این امر در حال انجام است هرچند نیازمند فرهنگ سازی در زمینه حفظ و نگهداری از ایستگاه‌های اتوبوس هستیم. مسئله نوسازی و بهسازی تابلوها و علائم ترافیکی در کنترل ترافیک بسیار حائز اهمیت است؛ کمبود تابلوها در سطح اهواز مشهود است و این مورد نیز قرار است با نصب تابلوها رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فضای سبز گفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در پوشش و گسترش فضای سبز تلاش کند و نیاز به همکاری شهروندان دارد. اخیراً طرح "هر خانه یک نهال" اجرا شده است تا هر شخص در محلات و یا خانه خود به این مسئله توجه داشته باشد. برای ایجاد فرهنگ درخت‌کاری و تشویق شهروندان به همکاری در توسعه فضای سبز شهری از شهروندانی که در این زمینه با شهرداری همکاری کنند تقدیر می‌شود.

کد خبر 559646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.