بارش‌ها تا روز دوشنبه ادامه دارد/هفته بادی در انتظار اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا فردا در استان خبر داد و گفت: از عصر فردا با نفوذ سامانه ناپایداری جدید، بارش در نیمه‌غربی و شمال استان آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه ادامه دارد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار در امروز و فردا روی استان است و آسمان در اکثر مناطق به شکل کمی تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی از نفوذ سامانه بارشی به استان از اواخر وقت یکشنبه خبر داد و افزود: از عصر فردا با نفوذ این سامانه، بارش در نیمه غربی و شمال استان آغاز و تا روز دوشنبه ادامه دارد؛ روز دوشنبه نیز در نیمه جنوبی استان وزش باید شدید پدیده غالب جوی خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا سه درجه‌ای کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۲۰ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعت صبح فردا به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ همچنین گرم‌ترین نقطه استان، خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه و گرم‌ترین شهرستان نیز بوئین‌ومیان دشت با شش درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.

آقایی درخصوص ثبت بارش‌ها در شهرهای استان گفت: در شبانه‌روز گذشته ۹.۷ میلی‌متر باران در شهرستان سمیرم، در اصفهان نیز نیم میلی‌متر باران، بوئین‌ومیان دشت هشت دهم میلی‌متر، چادگان ۳.۸ میلی‌متر، خوانسار ۱.۸ میلی‌متر، داران ۳.۳ میلی‌متر، دهاقان ۳.۳ میلی‌متر، زرین شهر یک میلی‌متر، فریدون‌شهر ۱.۴ میلی‌متر، گلپایگان و مبارکه چهار دهم میلی‌متر، نجف‌آباد ۱.۳ میلی‌متر، نطنز نیز ۴.۱ میلی‌متر باران ثبت شد.

وی با اشاره به ادامه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید تا پایان امروز، گفت: در مجموع برای این هفته وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه نیز وزش باد شدید ادامه خواهد یافت.

کد خبر 559532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.