توجه به رفع معضلات حمل‌ونقل عمومی در اراک

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: بعد از گذشت دو سال و با پیگیری شورای اسلامی شهر اراک، فعالیت ناوگان اتوبوسرانی این شهر طی روزهای جمعه و تعطیلات رسمی آغاز شد تا شهروندان در روزهای تعطیل نیز به حمل‌ونقل عمومی دسترسی داشته باشند.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص توجه به نظرات شهروندان در مدیریت شهری اظهار کرد: با توجه به درخواست‌ها و مراجعات مردمی به شورای اسلامی شهر مبنی بر فعالیت ناوگان اتوبوسرانی در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی که از حدود دو سال پیش تعطیل شده بود، با پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای اسلامی شهر و با تلاش و برنامه‌ریزی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، فعالیت این ناوگان با ۵۰ دستگاه اتوبوس از سر گرفته شد و از این پس شهروندان می‌توانند از خدمات حمل‌ونقل عمومی در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول و با توجه به شرایط کرونا تنها حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس برای سطح شهر اراک در نظر گرفته شده است، افزود: در صورت لزوم که مبتنی بر استقبال شهروندان از خدمات اتوبوسرانی در روزهای تعطیل است، تعداد اتوبوس‌ها افزایش خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: از آنجا که خدمت به مردم، رفع دغدغه‌ها و رسیدگی به مطالبات شهروندان، فرصت مغتنم و ارزشمندی است که خیر و برکت آن راهگشای بسیاری از مسائل شهری می‌شود، بنابراین شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک در مسیر خدمت به شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و با تمام تلاش در این مسیر گام بر می‌دارند تا چالش‌های موجود رفع شود و رضایت شهروندان حاصل شود.

وی با اشاره به اهمیت رفع معضلات در شهر، خاطرنشان کرد: فعالیت نکردن ناوگان اتوبوسرانی در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی مشکلاتی را برای رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کرده بود و با اه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی در روزهای تعطیل، بسیاری از معضلات شهروندان در این زمینه رفع خواهد شد؛ علاوه‌بر آن، توسعه ناوگان اتوبوسرانی و حمل‌ونقل عمومی در کاهش آلودگی هوا نیز بسیار مؤثر است. مدیریت شهری باید در راستای کاهش آلودگی هوا گام‌های تأثیرگذاری بردارد؛ زیرا این معضل مشکلات فراوانی را برای شهر و شهروندان در پی دارد.

کد خبر 559335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.