نشست تخصصی فعالین سلامت اجتماعی جوانان در اصفهان برگزار شد

مراسم افتتاحیه نشست تخصصی فعالین سلامت اجتماعی جوانان و تدوین برنامه اجرایی نسخه‌نویسی اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد طباطبایی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان در رابطه با این نشست اظهار کرد: امروز به میزبانی اصفهان نخستین نشست تخصصی فعالین سلامت اجتماعی جوانان و تدوین برنامه اجرایی نسخه‌نویسی اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور با حضور مدیرکل امور اجتماعی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در مراسم افتتاحیه تدوین و اهداف برنامه‌ها را داشتیم و عصر هم جمع بندی مطالب و خروجی جلسه توسط کارشناسان مطرح شد.

وی ادامه داد: برنامه نسخه‌نویسی اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، روانی و جسمانی جامعه گام بر می‌دارد و با توجه به تحلیلی که از سطح جامعه انجام شده، استان‌های البرز و اصفهان به عنوان استان‌های پایلوت این برنامه را اجرا خواهند کرد. به دستور استاندار دستگاه‌های اجتماعی و حوضه‌های مختلفی که می‌توانند مشارکت لازم را با دبیر این نشست داشته باشند، می‌توانند مشارکت کنند و بر اساس پتانسیل‌های اصفهان این طرح را به صورت پایلوت در شهر خود اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به پتانسیل اصفهان این طرح موفق خواهد شد، تصریح کرد: در اصفهان هم افزایی بین دستگاه‌های مشارکتی وجود دارد که سازمان‌های مردم نهاد این طرح را انجام می‌دهند و ثمره آن را مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین می‌بینند. امیدواریم این طرح، به عنوان یک طرح ملی برگزیده شود.

سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان نیز در خصوص این جلسه اظهار کرد: شبکه سلامت اجتماعی کشور در سال ۱۴۰۰ در سطح کشور شکل گرفت که انتخابات آن به صورت استانی در ۳۱ استان کشور برگزار شد و رؤسا و دبیران این شبکه به صورت دموکراتیک در سراسر کشور انتخاب شدند. به منظور هماهنگی و تدوین برنامه‌ها در ماه آذر رؤسای شبکه سلامت در استان قزوین دور هم جمع شدند تا برنامه هارا تدوین کنند.

وی ادامه داد: در آن نشست مقرر شد که برنامه نسخه نویسی اجتماعی در دو استان البرز و اصفهان به صورت پایلوت اجرا شود و چهارشنبه _یازدهم اسفند ماه_ نماینده رؤسای شبکه در استان اصفهان دورهم جمع شدند تا برنامه عملیاتی اجرایی و مشخص خود را برای پوشش دادن نقاط هدف تدوین کنند که در نهایت پیش‌نویس برنامه عملیاتی به تصویب اعضا رسید.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان در خصوص دلیل انتخاب اصفهان و البرز، تصریح کرد: یکی اینکه استان اصفهان و البرز جز استان‌هایی هستند که سازمان‌های مردم نهاد خوبی دارند و در این حوضه نمایندگان این دو استان عملکرد درخشانی داشتند و دلیل دوم این بود که خودشان هم داوطلبانه میزبانی بودند.

به گزارش ایمنا، نشست تخصصی فعالین سلامت اجتماعی جوانان و تدوین برنامه اجرایی نسخه‌نویسی اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور به میزبانی شهر گنبدهای فیروزه‌ای در سالن اجتماعات هتل کوثر برگزار شد و سجاد سالک مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، نورالله پاشا رئیس اداره نظارت و توانمندسازی وزارت ورزش و جوانان و عباس مرادیان معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در آن حضور داشتند.

کد خبر 559316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.