از تحریم‌های ورزشی روسیه تا بازنشستگی رونالدو

در بسته خبری ورزش این هفته نکات جالبی به چشم می خورد که خواندن آن، خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* بعد از تنش‌هایی که بین ۲ کشور روسیه و اوکراین به وجود آمد، یوفا در جلسه‌ای فوق العاده تصمیم گرفت میزبانی فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا را از روسیه بگیرد. در جلسه اعضای یوفا تصمیم بر این شد که فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۲ به جای روسیه در فرانسه برگزار شود.

* در مسابقات پا را تیراندازی با کمان قهرمانی جهان در امارات، تیم کامپوند مردان ایران با ترکیب رمضان بیابانی و هادی نوری در فینال مسابقات با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۴۳ مقابل استرالیا به پیروزی رسید و ضمن کسب عنوان قهرمانی، مدال طلای این بازی‌ها را کسب کرد. پیش از این کامپوند بانوان ایران به مدال برنز دست یافته بود.

* به دنبال نتایج ضعیف تیم فوتبال تراکتور طی هفته‌های اخیر، با تصمیم اعضای هیئت مدیره باشگاه و پس از برگزاری جلسه مابین میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل باشگاه و سولدو، طرفین تفاهم‌نامه پایان همکاری را امضا کردند. تبریزی‌ها درحال حاضر ساغلام را برای هدایت تیم خود برگزیده‌اند.

* کریستیانو رونالدو، بازیکن تیم فوتبال منچستر یونایتد در مصاحبه‌ای با سایت DAZN درباره زمان خداحافظی اش از فوتبال گفت: خیلی سخت است که بگویم نمی‌خواهم بیشتر بازی کنم، زیرا در تیمی هستم که همه چیز به من داده است. من حدود ۴ تا ۵ سال دیگر به بازی کردن ادامه می‌دهم.

* در روز نخست مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی ترکیه، فرزانه فصیحی دونده چادر ملو اردکان در ماده ۶۰ متر قهرمان شد و پریچهر شاهی دونده تیم پلیمر خلیج فارس هم در ماده ۳۰۰۰ متر با ثبت زمان ۹.۴۸.۱۶ دقیقه موفق به شکستن رکورد ملی شد.

* محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان در چند روز گذشته ۲ بار درخواست استعفا داده است، با این حال باشگاه سپاهان با انتشار بیانیه‌ای مخالفت خود را با جدایی محرم نویدکیا اعلام کرد و او همچنان سرمربی طلایی پوشان باقی ماند.

* اعزام تیم ملی تیراندازی کشورمان به مسابقات جهانی مصر با توجه به تأخیر در صدور روادید لغو شد. قرار بود ۱۰ تیرانداز کشورمان (۵ نفر در تفنگ، ۵ نفر در تپانچه) در این مسابقات شرکت کنند.

* در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه، محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر ماگومدرسول رحیم اف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۶ بر ۴ از سد مامد ابراگیم اف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مصطفی سسیز از ترکیه را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. محمدیان در دیدار پایانی در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۴ بر ۳ از سد علیخان جبرائیل اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از روسیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.

* فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد میزبانی لیگ ملت‌ها را از روسیه می‌گیرد و شهرهای میزبان جایگزین به زودی اعلام خواهد کرد. FIVB به پیگیری دقیق وضعیت ادامه خواهد داد و سایر رویدادها را که قرار است در روسیه برگزار شود (از جمله مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان) را تعیین تکلیف خواهد کرد.

* نوئل لو گرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، در واکنش به تنش میان روسیه و اوکراین، خواستار حذف تیم ملی فوتبال روسیه از حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر شد.

* زلاتان ابراهیموویچ ملی پوش سوئدی تیم فوتبال میلان به دلیل مشکل مکرر تاندون آشیل پا هنوز در سال ۲۰۲۲ برای تیمش بازی نکرده است. با این وجود زلاتان اعلام کرد که فعلاً قصد بازنشستگی ندارد و تا زمانی که با این تیم جامی به دست نیاورد، از فوتبال کنار نمی‌رود.

* تیم‌های فوتبال لیورپول و چلسی در رقابت‌های فینال جام اتحادیه انگلیس مقابل هم قرار گرفتند. چلسی و لیورپول هر کدام ۲ گل زدند که آفساید اعلام شد. این دیدار در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا ضربات پنالتی تکلیف قهرمان را مشخص کند. در نهایت لیورپول در ضربات پنالتی با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ چلسی را شکست داد و برای نهمین بار قهرمان جام اتحادیه شد

* تیم ملی فوتبال عراق یکی از رقبای تیم ملی کشورمان در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ است که از میزبانی بازی‌های خانگی اش از سوی فیفا محروم است. فدراسیون عراق در ابتدای آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی تلاش‌های زیادی کرد تا تحریم فیفا از ورزشگاه‌های این کشور برداشته شود. در نهایت طبق اعلام رسانه‌های این کشور، اینفانتینو رئیس فیفا به صورت رسمی به عدنان درجال رئیس فدراسیون فوتبال عراق از برداشته شدن تحریم فیفا از ورزشگاه‌های این کشور خبر داد.

* رقابت‌های بین المللی اسکی اسنوبرد در لبنان برگزار شد. ایلیا جانی عضو تیم ملی جوانان اسنوبرد کشورمان موفق شد برای دومین بار به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کند. ایلیا جانی همچنین موفق شده بود به نخستین مدال طلای خود در این مسابقات برسد.

* مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال با ریاست محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش برگزار شد که در پایان، جواد داوری با کسب ۳۸ رأی از آرای مأخوذه به عنوان رئیس چهار سال آینده این رشته انتخاب شد.

* رسول هاشم کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص تأیید شدن اساسنامه فدراسیون توسط فدراسیون جهانی دوچرخه سواری (UCI) گفت: ما با مسئولان فدراسیون جهانی دوچرخه سواری (UCI) در حال مکاتبه هستیم و حتی چندین بار نیز تلفنی با آن‌ها صحبت کرده‌ایم و آن‌ها اعلام کرده‌اند که تا ۲ هفته آینده نظرشان را درباره اساسنامه فدراسیون به ما اعلام خواهند کرد.

* همزمان با برگزاری اولین دوره مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا، رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام (IFBB) به ایران سفر خواهد کرد.

* تیم فوتبال پارما، قرارداد جیانلوئیجی بوفون را به مدت ۲ سال تمدید کرد واین دروازه بان اسطوره، تا ۴۶ سالگی همچنان به بازی کردن ادامه خواهد داد.

* محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، طی یک حکم "امیر خوش‌خبر" را به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال مردان ایران منصوب کرد.

* فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای مشترک، روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور درتمامی رقابت‌های بین المللی محروم کردند. روسیه قرار بود در پلی آف جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف لهستان برود، اما با این تصمیم این بازی انجام نخواهد شد.

* پله اسطوره فوتبال برزیل پس از دو هفته درمان به دلیل تومور و عفونت مجاری ادراری از بیمارستان سائوپائولو مرخص شد. بیمارستان آلبرت اینشتین در بیانیه‌ای اعلام کرد پله در وضعیت بالینی پایداری قرار داشته و عفونت ادراری‌اش درمان شده است. او پس از ترخیص از بیمارستان، درمان تومور روده بزرگ را ادامه خواهد داد.

* مشکات الزهرا صفی دختر تنیس باز ایران که پیش از این با قرار گرفتن در رنکینگ ۷۴ جوانان جهان تاریخ سازی کرده بود، دوباره توانست جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی به دست آورد. او مدتی پیش، از رنکینگ ۷۴ به ۸۰ جوانان جهان سقوط کرده بود، اما در رنکینگ اعلام شده در اول ماه مارس (۱۰ اسفند) هفت پله صعود کرد و به رده ۷۳ رسید. برای اولین بار است که بازیکنی از ایران به رده ۷۳ جوانان جهان می‌رسد.

* فدراسیون جهانی والیبال FIVB اعلام کرد که رقابت‌های رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان در روسیه برگزار نخواهد شد. این مسابقات قرار بود از ۲۶ اوت تا ۱۱ سپتامبر در ۱۰ شهر روسیه برگزار شود.

* وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال روز (سه‌شنبه) با حضور در ورزشگاه آرارات و جلسه با فرهاد مجیدی، پس از عذرخواهی از سرمربی استقلال، در تمرین امروز آبی‌پوشان پایتخت شرکت کرد. این بازیکن در یکی از تمرینات استقلال بعد از برخورد با هم تیمی اش بدون توجه به شرایط تمرین بی اطلاع راهی رختکن شد و توسط فرهاد مجیدی در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود.

* تیم‌های فوتسال گیتی پسند اصفهان و زندی بتن کلاردشت در لیگ برتر فوتسال به مصاف هم رفتند و در پایان شاگردان محمد کشاورز در تیم گیتی پسند موفق شدند با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی دست پیدا کنند. گیتی پسند علاوه بر پیروزی در این مسابقه موفق شد در فاصله ۲ هفته مانده به پایان لیگ برتر قهرمانی خود را قطعی کرده و به همین دلیل ۲ بازی آینده این تیم تشریفاتی خواهد بود. گیتی پسند با ۶۱ امتیاز توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد.

* دینامو درسدن با سرمربی خود "الکساندر اشمیت" قطع همکاری کرد، فریدون زندی مربی ایرانی به طور موقت روی نیمکت دینامو درسدن خواهد نشست. زندی از تابستان ۲۰۲۰ به عنوان دستیار در این باشگاه فعالیت دارد.

* کاین ولاسکوئز قهرمان دو دوره سنگین وزن UFC به دلیل تیراندازی و اتهامِ اقدام به قتل در منطقه خلیج سانفرانسیسکو دستگیر شد.

* سیاوش یزدانی بازیکن تیم فوتبال استقلال پس از صحبت در یک برنامه تلویزیونی توانست نظام وظیفه را مجاب کند تا محل خدمت او را از سپاه به نیروی دریایی تغییر دهند تا پس از آن بتواند همانند مرادمند، در تیم فوتبال ملوان فعالیتش را ادامه بدهد.

* مالک باشگاه چلسی برای فروش این باشگاه با بانک آمریکایی به توافق رسید. آبراموویچ در بیانیه‌ای اعلام کرد که باشگاه را خواهد فروخت و پول حاصل از آن را به نفع قربانیان جنگ اوکراین هزینه خواهد کرد.

* گل‌های علیرضا جهانبخش برابر اسپارتا روتردام و کامبور به عنوان نامزدهای کسب جایزه "گل ماه" فاینورد در ماه فوریه (بهمن) انتخاب شدند. در چارچوب هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر هلند در دربی شهر روتردام فاینورد با نتیجه ۴ بر صفر اسپارتا را شکست داد که گل دوم بازی را علیرضا جهانبخش با شوتی از درون محوطه جریمه به ثمر رساند.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به طور رسمی اعلام کرد بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ در منطقه غرب از تاریخ ۷ تا ۲۷ آوریل (۱۸ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) به طور متمرکز و به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

* بر اساس نامه‌ای که دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده، مهلت رسیدگی به پرونده مارک ویلموتس در این دادگاه به تعویق افتاد. طبق اعلام دادگاه حکمیت ورزش، مهلت صدور رأی پرونده ویلموتس تا هشتم اپریل ۲۰۲۲ (١٩ فروردین ماه ۱۴۰۱) تمدید شد.

کد خبر 559303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.