طرح جامع اراک به دلیل نقص و کاستی ها، نیازمند بازنگری و تکمیل است

شهردار اراک گفت: طرح جامع اراک به دلیل نقص و کاستی ها، نیازمند بازنگری و تکمیل است .

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی در جلسه شورای مسکن استان مرکزی که با حضور وزیر راه و شهرسازی کشور پیرامون شروع عملیات ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی، برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع یکی از مشکلاتی است که در شهر اراک با آن مواجه هستیم، این طرح با کاستی‌ها و نیازهایی از سوی مردم مواجه است که نیازمند دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جهت تکمیل شدن می‌باشد، ضمن اینکه طرح تفضیلی اراک آماده نشده است.

وی افزود: تکمیل طرح جامع اراک از آن جهت مطرح است که بسیاری از کسانی که در اراک در بخش تولید به ویژه تولید مسکن فعالیت دارند به دیوار طرح جامعه اراک برخورد کردند و یکی از علت‌های عدم تولید مسکن در اراک را به این طرح منتسب می‌کنند که نیازمند یک مطالعه و بازنگری جهت تکمیل هرچه بهتر می‌باشد.

شهردار اراک گفت: در شهر اراک سکونتگاه‌های غیر رسمی، حاشیه‌ای و مناطق کم برخوردار وجود دارد که نیازمند توجه است و مجموعه شهرداری برای توسعه مناطق کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته، پای کار است. انشاالله با دستور وزیر راه و شهرسازی کشور، پروژه‌های بازآفرینی در شهر اراک مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

کریمی در ادامه بیان داشت: یکی دیکر از مشکلات شهر اراک این است که بسیاری از شهروندان در برخی از مناطق اراک در حاشیه راه آهن زندگی می‌کنند و در محدوده راه آهن زندگی کردن برای آنان مشکلاتی ایجاد نموده که یکی از آنها مقررات حریم است که باید حفظ شود، ضمن اینکه این خانه‌ها از سالیان گذشته ساخته و بعلت فرسودگی نیازمند بازسازی می‌باشند و شهرداری هم به صورت قانونی نمی‌تواند مجوز ساخت و ساز در حریم راه آهن را بدهد و راه آهن هم نمی‌تواند برنامه‌ای برای تملک و آزادسازی این حریم داشته باشد، لذا مطالعات و اقدامات لازم جهت جابجایی راه آهن و یا حریم باید در دستور کار قرار گیرد.

شهردار اراک در ادامه این جلسه خواستار توجه و نگاه ویژه به پروژه چندین ساله تقاطع سنجان شد و در خصوص عدم تکمیل کنارگذر شهر اراک، گفت: عدم تکمیل این کنارگذر تأثیر مستقیم بر ترافیک کمربندی جنوبی و شمالی دارد و بعضاً حادثه‌خیز نیز است و همچنین از منابع مردم برای تأمین زیرساخت‌های این دو استفاده می‌شود، لذا می‌طلبد که با دستور وزارت و راه و شهرسازی این پروژه هر چه سریع‌تر تکمیل و راه‌اندازی شود.

کریمی در این جلسه با تاکید بر اینکه شهر اراک از نظر تفرجگاهی و مناطق تفریحی بسیار ضعیف است، گفت: در حال حاضر عزم بسیار خوبی در مجموعه استانداری، شهرداری، شورای شهر، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مربوطه جهت ارتقا مناطق گردشگری اراک شکل گرفته و همچنین می‌طلبد که با دستور وزیر راه و شهرسازی به عنوان هدیه به مردم اراک مشکل واگذاری اراضی دره گردو و کوه مستوفی به شهرداری رفع شود چرا که شهرداری به جد و با اختصاص ردیف اعتباری ویژه در بودجه ۱۴۰۱ پای کار است تا گامی بلند برای این پروژه‌ها بردارد.

تعیین تکلیف طرح ۲۴ متری اراک و مشکل کمبود زمین در شهر، جهت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری از دیگر مطالب عنوان شده توسط شهردار اراک در این جلسه بود.

کد خبر 559258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.