اجرای طرح عشق ماندگار همزمان با روز درختکاری در زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: شهروندانی که در سال۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند، می‌توانند صبح یکشنبه پانزدهم اسفندماه در پارک کوهستان سردار شهیدحسین قجه‌ای زرین‌‎‌شهر حضور یابند و اقدام به غرس نهال کنند تا به‌عنوان مالک معنوی درخت، در نگه‌داری و حفاظت از آن شریک باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در جمع خبرنگاران فرهنگ درختکاری در ایران را دارای پشتوانه‌ای کهن و مملو از علایق مذهبی، ملی و سنت تاریخی دانست و اظهار کرد: با توجه به توسعه روزافزون شهرنشینی، توسعه پایدار شهرهای ایران در گرو توجه به مسائل زیست‌محیطی و فضای سبز شهری است.

وی با بیان اینکه زندگی انسان‌ها وابستگی تنگاتنگی با طبیعت دارد، افزود: خطه طلایی ایران در دل خود بیش از ۱۵۰ هکتار عرصه فضای سبز شهری جای داده است و به‌عنوان یکی از شهرهای سبز ایران شناخته می‌شود، اما با توجه به هم‌جواری با صنایع مختلف و تردد چشمگیر خودرو به دلیل قرارگرفتن در محور مواصلاتی چند استان کشور، یکی از راهکارهای اساسی برای خروج از وضعیت بحرانی محیط‌زیست شهر توجه به مسئله درختکاری است.

شهردار زرین‌شهر یکی از مؤلفه‌های زندگی بانشاط و شاداب را توسعه فضای سبز شهری دانست و خاطرنشان کرد: درخت‌ها ریه‌های شهر هستند و به منظور حفظ سلامت شهروندان و حفاظت از سهم آیندگان، شهرداری زرین‌شهر توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز و کاشت درخت به عنوان ثروت ملی دارد.

اسماعیلی‌احمدی روز درختکاری را بهانه‌ای برای حفظ محیط‌زیست و سرمایه‌گذاری بلند مدت برای آیندگان دانست و ادامه داد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، طرح «درختکاری عشق ماندگار» با شعار «استوار همچون درخت در مسیر زندگی» در خطه طلایی ایران اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به حرکت شهرداری زرین‌شهر در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری، درخصوص تشویق جوانان به ازدواج، فرزندآوری و تحکیم خانواده، اضافه کرد: این طرح در راستای رویکرد مدیریت شهری زرین‌شهر در نهادینه‌سازی خانواده‌محوری و اجرای برنامه‌های فرهنگی_اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و به منظور ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز و محیط‌زیست خطه طلایی ایران اجرا می‌شود.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: شهروندانی که سال ۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند، می‌توانند روز یکشنبه پانزدهم اسفندماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح در پارک کوهستان سردار شهیدحسین قجه‌ای زرین‌شهر حضور یابند و اقدام به غرس نهال کنند تا در ادامه مسیر به‌عنوان مالک معنوی آن درخت در نگه‌داری و حفاظت از آن شریک باشند.

اسماعیلی‌احمدی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای هر درخت شناسنامه‌ای پیش‌بینی شده که پس از غرس نهال به مالک معنوی آن درخت هدیه داده خواهد شد و پلاک مربوط به آن نیز روی درخت نصب می‌شود تا یادگاری پایدار از عشقی ماندگار باشد.

وی افزود: شهروندان علاقه‌مند در حضور در این رویداد می‌توانند از طریق https://formaloo.com/eshghemandegar در این طرح ثبت‌نام کنند.

کد خبر 558938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.