لزوم استانداردسازی مسیرهای دوچرخه در اصفهان

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استانداردسازی مسیرهای دوچرخه و ایجاد بسترهای مناسب، شهروندان را به استفاده از دوچرخه و حمل‌ونقل پاک تشویق می‌کند و به دنبال آن شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اصلاح مسیر تردد دوچرخه در شهر، اظهار کرد: در دوره پنجم عزم شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری بر این بود که مسیرهایی برای تردد دوچرخه در بیشتر خیابان‌های سطح شهر ایجاد کند و مبلغ قابل توجهی نیز در این زمینه هزینه شد، اما این در حالی است که بسیاری از این مسیرها استاندارهای لازم برای دوچرخه‌سواری را ندارد و اعتراضات شهروندان در این خصوص به شهرداری رسیده بود.

وی ادامه داد: با تغییر مدیریت و با تشکیل جلسات کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک قرار شد، مطالعاتی روی مسیرهای دوچرخه‌سواری انجام و مسیرهای غیراستاندارد تا جای ممکن استانداردسازی شود و اگر مسیری قابلیت استاندارد شدن را نداشت یا مورد اعتراض اهالی محل و خیابان بود، به طور کلی حذف شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که جزئیات طرح مسیر تردد دوچرخه در شهر باید مطالعه و توسط شهرداری مناطق انجام شود، اضافه کرد: لازم است بدانیم اگر معبری نیاز به استانداردسازی داشته باشد، این اقدام در صورت نیاز انجام خواهد شد.

وی عرض نامناسب معابر دوچرخه، آسفالت نامطلوب و مصالح نادرست را از جمله مشکلات مسیرهای غیراستاندارد دانست و افزود: بعضی از این مسیرها به بارانداز مغازه‌ها، پارکینگ موتورسیکلت و خودروها تبدیل شده و لازم است نسبت به رفع این معضل نیز اقدام شود.

فلاح خاطرنشان کرد: استانداردسازی مسیرهای دوچرخه و ایجاد بسترهای مناسب، شهروندان را به استفاده از دوچرخه و حمل‌ونقل پاک تشویق می‌کند و به دنبال آن شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

کد خبر 558903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.