مهم‌ترین شاخصه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین چیست؟

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کم‌برخوردار شهر قزوین، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات‌رسانی با کیفیت بر مبنای عدالت از مهم‌ترین شاخصه‌های بودجه سال ۱۴۰۱ است.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین با افزایش ۷۳ درصدی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و با حضور شهردار قزوین ابلاغ شد، اظهار کرد: توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کم‌برخوردار شهر قزوین، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات‌رسانی با کیفیت بر مبنای عدالت از مهم‌ترین شاخصه‌های بودجه سال ۱۴۰۱ است.

وی تصریح کرد: جزئیات بودجه با ۸۰۰ نفر ساعت کاری در دو نوبت صبح و عصر بررسی و در نهایت ۲,۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شد و با حضور شهردار در صحن ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به جزئیات بودجه در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال آینده در بخش درآمدهای عمومی ۹۵۰ میلیارد تومان بود که برای سال آینده به ۱,۰۴۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان این که بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری ۶۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد، افزود: در بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای و فروش زمین نیز بودجه از ۸۱۴ میلیارد تومان به ۵۶۸ میلیارد تومان کاهش یافت، واگذاری دارایی سرمایه‌ای از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین به مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت که مقرر شد این مبلغ از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی‌های شهرداری به بانک شهر تأمین شود.

چگینی با اشاره به تأمین منابع از طریق اوراق تصریح کرد: در سرفصل واگذاری دارایی مالی از جمله وام و اوراق نیز ۵۰ میلیارد تومان اوراق و یک میلیارد تومان برای وام پیش‌بینی شده است.

وی به بخش‌های مصارف و هزینه بودجه شهرداری در سال آینده اشاره کرد و گفت: در بخش هزینه‌های جاری بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین ۷۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم به ۶۶۰ میلیارد تومان کاهش یافت، در بخش تملک دارایی سرمایه‌ای نیز حدود ۱,۱۲۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری بود که به هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: در بررسی بودجه پروژه‌ها در برخی ردیف‌های بودجه از جمله مبلمان و تأسیسات شهری، روکش آسفالت، اجرای شهر هوشمند، کمک عمرانی به مساجد، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ایجاد بازارچه‌های محلی شاهد افزایش اعتبار قابل توجهی در بودجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از ردیف‌های بودجه از جمله ایجاد مراکز فرهنگی در مسیر جاده سلامت، مناسب‌سازی ناحیه شهری امامزاده علی (ع)، توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و تملک خانه شهید رجایی برای اولین بار در بودجه گنجانده شد، همچنین مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان نیز از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی‌های شهرداری به بانک شهر اختصاص یافت که یکی از دغدغه اصلی شهروندان و شهرداری در ادوار مختلف است.

کد خبر 558554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.