افزایش تمهیدات بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل شهرداری تالش

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تالش گفت: به‌دلیل شیوع سویه جدید کرونا امیکرون، تمهیدات بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل این شهر بیشتر شده است.

اسحاق قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در همه‌گیری کرونا، استفاده از ماسک در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ضروری است و تاکسیرانان و مسافران تالش ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی نباید مسافران بدون ماسک را سوار کنند، افزود: بازرسان سازمان حمل‌ونقل شهرداری تالش به صورت مستمر در حال گشت‌زنی در سطح شهر هستند؛ در صورت مشاهده تاکسیرانان فاقد ماسک ابتدا به آن‌ها تذکر می‌دهند و اگر تخلف تکرار شود، با هماهنگی پلیس راهور علاوه بر جریمه، رانندگان به کمیته انضباطی سازمان فراخوانده می‌شوند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تالش با بیان اینکه تمام رانندگان حمل‌ونقل عمومی موظف به تزریق واکسن کرونا هستند، تصریح کرد: تاکسیرانان باید به نوبت سه دوز واکسن کرونا را تزریق کنند و در صورت نداشتن کارت واکسن، سازمان حمل‌ونقل شهرداری تالش از فعالیت رانندگان جلوگیری می‌کند و هیچ گونه خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌کند.

وی تاکید کرد: با شیوع سویه امیکرون و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، رانندگان تاکسی به منظور حفظ سلامت خود و دیگران و رعایت فاصله اجتماعی باید حداکثر سه مسافر سوار کنند و این مهم به اطلاع تاکسیرانان رسیده است.

قربانی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی هنگام سوار و پیاده کردن مسافران باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تاکید کرد: به زودی منشور اخلاقی مجدد به رانندگان تاکسی ابلاغ می‌شود و همه آن‌ها باید موارد اخلاقی و الزامات بهداشتی را در حمل‌ونقل عمومی رعایت کنند.

وی افزود: در ناوگان سازمان حمل‌ونقل عمومی شهرداری تالش، حدود ۳۰۸ دستگاه تاکسی شهری، ۷۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم و ۶۹ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۲۰ کیلومتر درون شهری فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و دارای چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 558536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.