از ورود افراد فاقدصلاحیت در بخش‌های مهندسی جلوگیری شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان گفت: در همه قانون‌های نظام مهندسی در کشور به جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت در بخش‌های مختلف تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تقی‌پور شامگاه _یکشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۰_ در نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی استان اصفهان اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی در بسیاری از موارد از امنیت نظامی هم مهم‌تر است، حاصل دسترنج کشاورزان برکت سفره‌های مردم و از جمله نیازهای اولیه مردم است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های آب و خاک که امروزه با آن مواجه هستیم چاره‌ای جز افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی نداریم که لازمه آن استفاده از دانش فنی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان گفت: این دانش در اختیار کارشناسانی است که از سازمان‌های فنی خود، پروانه‌های مربوطه را دریافت کرده‌اند. یکی از موضوعات مهم آئین نامه سازمان‌های نظام مهندسی جلوگیری از مداخله افراد غیر متخصص است.

تقی‌پور با بیان اینکه در همه قانون‌های نظام مهندسی در کشور به جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت در بخش‌های مختلف تأکید شده است، افزود: برای مثال در حوزه فضای سبز شهری توجه به این امر بسیار مهم است و باید تلاش شود پیمانکاران شهرداری در این زمینه از مشاوران دارای پروانه اشتغال استفاده کنند.

وی گفت: اگرچه استان اصفهان را همگان استانی برخوردار می‌دانند، اما در بسیاری از موارد از جمله بخش کشاورزی برخوردار نیست.

کد خبر 558513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.