احتمال برگزاری جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی مذاکرات

نمایندگان مجلس در تذکراتی خواستار بررسی مذاکرات وین در جلسه‌ای با حضور وزیر امورخارجه شدند و نایب رئیس مجلس از احتمال برگزاری این جلسه در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید غنی نظری‌خانقاه در نشست علنی امروز _یکشنبه هشتم اسفندماه_ در روند بررسی لایحه بودجه در اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند. ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس باید از مشروح و جریان مذاکرات و این‌که در وین چه می‌گذرد و از حقوق ملت چگونه دفاع می‌شود مطلع باشیم.

نماینده مردم خلخال خطاب به رئیس جلسه گفت: وزیر امور خارجه باید برای تشریح روند مذاکرات در مجلس حضور یابد و به نمایندگان گزارش دهد، زیرا نمایندگان باید در مقابل ملت پاسخگو باشند.

نظری افزود: اینکه قبل از شروع جلسه علنی امروز آقای قالیباف ۱۰ دقیقه در این مورد صحبت کند و همه چیز در این خصوص سری باشد قابل قبول نیست ما باید به نحو احسن در جریان روند مذاکرات قرار گیریم خواهش من و سایر نمایندگان این است.

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت و در واکنش به اظهار نظرات گفت: امروز قبل از شروع جلسه علنی این بحث در مجلس انجام شد؛ کمیسیون امنیت ملی از امیر عبداللهیان دعوت کرده است که آخرین وضعیت مذاکرات را توضیح دهد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است، گفت: مذاکرات ادامه دارد و آقای قالیباف هم در جلسه غیرعلنی گزارشی در مورد مذاکرات ارائه کرد.

نایب رئیس مجلس گفت: نمایندگان می‌توانند در روز سه شنبه برای بررسی مذاکرات در مجلس حضور یابند اما طبق آئین‌نامه نمی‌توانیم در مورد بودجه بحثی داشته باشیم.

نماینده مردم خلخال در ادامه گفت: اظهارات در این زمینه مکفی نبود هیچ چیز مهم‌تر از موضوع مذاکرات نیست نباید خود را سرگرم بودجه کنیم.

سیدنظام موسوی نیز در جمع خبرنگاران گفت: احتمال دارد روز سه شنبه جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی مذاکرات وین برگزار شود.

کد خبر 558409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.