بلیت‌فروشی اربعین از چند روز آینده آغاز می‌شود

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای رفع معضل کمبود اتوبوس بین‌شهری در زمان سفرهای اربعین، با ارگان‌هایی که ناوگان اتوبوسرانی در اختیار دارد، هماهنگی انجام شده است تا در این مدت خدمت‌رسانی کند.

محمدعلی صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه قیمت بلیت اتوبوس‌ها نسبت به اردیبهشت‌ماه تغییری نداشته است، اظهار کرد: پیش‌بینی شده که تعداد زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال ۹۸ تقریباً ۱.۵ برابر باشد؛ البته این موضوع با سفرهای آخر تابستان و بازگشت دانشجویان به محل‌های تحصیل، هم‌زمان شده است، بنابراین باید سفرهای داخلی نیز مدیریت شود.

وی افزود: در کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین استان، هماهنگی‌های لازم برای خدمت‌رسانی به مسافران و زائران اربعین با معاونت امنیتی سیاسی و مدیریت بحران استانداری، دستگاه‌های امنیتی نظامی، صنایع، سازمان صمت، سامانه پایانه‌های مسافربری شهرداری، انجمن‌های شرکت‌های مسافربری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ناوگان مسافربری همه دستگاه‌ها، صنایع و بخش‌های نظامی موظف شدند که برای سفرهای برگشت از مرزهای چهارگانه خدمت‌رسانی کنند تا بهترین سرویس‌دهی به زائران امام حسین (ع) انجام شود.

صلواتی اضافه کرد: در «سامانه امید» طی زمان صدور بلیت، کد ملی افراد وارد و واکسیناسیون آن‌ها کنترل می‌شود؛ اگر فردی واکسیناسیون انجام نداده باشد عملاً نمی‌تواند بلیت دریافت کند، بنابراین در صورت انجام ندادن واکسیناسیون، افراد باید حتماً تست پی‌سی‌آر منفی داشته باشند. این اقدام از نوروز شروع شده و برای سفرهای اربعین نیز تشدید می‌شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۲,۹۰۰ ناوگان اتوبوس وجود دارد که ۴۰ درصد از آن‌ها وظیفه سرویس‌دهی به کارخانجات را برعهده دارند. برای رفع معضل کمبود اتوبوس بین‌شهری در این زمان نیز با ارگان‌هایی که ناوگان اتوبوسرانی در اختیار دارد، هماهنگی انجام شد تا این ناوگان در مدت سفرهای اربعین خدمت‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: قرار است مجموعه ریلی ظرفیت ناوگان خود را به ویژه برای مقاصد تهران، مشهد و یزد افزایش دهد تا خلأ ناشی از کمبود ناوگان مسافربری در سفرهای داخلی جبران شود.

۷۶ درصد از اصفهانی‌ها مرز مهران را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در چند روز آینده سایت‌های فروش بلیت اتوبوس برای اربعین باز خواهد شد. برخی از شرکت‌ها بلیت مبدا تا نجف را به فروش می‌رسانند، البته این بلیت‌ها به تعداد محدود خواهد بود. برای بازگشت نیز در نظر داریم بلیت اتوبوس از کربلا به اصفهان فروخته شود.

صلواتی اضافه کرد: به دنبال افزایش پارکینگ برای ماشین‌های شخصی در مرزهای سه‌گانه، مهران، شلمچه و چذابه هستیم تا افرادی که به دنبال سفر با خودروهای شخصی خود هستند نیز بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال این سه مرز برای مسافران استان اصفهان پیش‌بینی شده و تا کنون براساس آمار سامانه «سماح» بالغ بر ۷۶ درصد از اصفهانی‌ها مرز مهران را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 558187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.