افزایش ۳۰ درصدی کمک‌های مردم اصفهان به کمیته امداد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هر اقدامی که به قصد و نیت خوب انجام شود، صدقه است، گفت: در جلساتی که با مأموران کمیته امداد کشور داشتیم، مشخص شد که خیران اصفهانی با وجود تمام مشکلات نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، ضمن تسلیت درگذشت حاج رحیم جامی، مداح معروف اصفهان، اظهار کرد: روایت است که هر کس ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد، خداوند دوستی مؤمنان را در دل آنها قرار می‌دهد و مرحوم جامی، مداح اصفهانی نیز به همین واسطه بسیار محبوب بود.

وی افزود: مبعث پیامبر (ص) از اعیاد بزرگ مسلمانان است؛ آن حضرت ۱۳ سال در مکه بود و بعد از آن در مدینه تشکیل حکومت تشکیل داد و ابوطالب یکی از مهم‌ترین حامیان پیامبر (ص) در این مسیر بود.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: ابوطالب و فاطمه بنت اسد تنها پدر و مادر امیرالمومنین (ع) نبودند، بلکه در واقع پدر و مادر پیامبر (ص) نیز بودند؛ فاطمه بنت اسد احترام زیادی برای پیامبر (ص) قائل بود و پس از آن نیز امیرالمومنین (ع) در خانه پیامبر (ص) و در کنار یک معلم بزرگ بشر بود، باید قدر بدانیم و از نعمت مسلمانی و شیعه بودن خودمان غافل نشویم و شکرگزار این نعمت‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امام خمینی (ره) در تمام طول زندگی در نظر داشت، خواست و نظر انبیا و امیرالمومنین (ع) را اجرا کند؛ یکی از دغدغه‌های تمام انبیا و پیامبران کمک به نیازمندان بوده است و به همین دلیل در زمان کوتاهی پس از پیروزی انقلاب کمیته امداد و بنیاد شهید به فرمان ایشان تشکیل و سازمان بهزیستی تقویت شد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه هر اقدامی که به قصد و نیت خوب انجام شود، صدقه است، اظهار کرد: در جلساتی که با مأموران کمیته امداد کشور داشتیم، مشخص شد که خیران اصفهانی با وجود تمام مشکلات نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر کمک کرده‌اند.

امام جمعه اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب است، چراکه اگر مانع گناه نشویم، در جامعه گسترش می‌یابد، لذا امر به معروف مسئولیتی است که بر عهده تمام افراد است.

وی افزود: یاد خدا افراد را از گناه محفوظ می‌دارد و هر فردی که خدا را از یاد ببرد، زندگی سختی خواهد داشت و به گناه آلوده می‌شود.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: روزه گرفتن چهره شیطان را سیاه می‌کند، صدقه دادن کمر او را می‌شکند و عمل صالح و استغفار کردن شیطان را از پا در می‌آورد؛ لذا در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان روزه گرفتن بسیار سفارش شده است و امیدوارم توفیق آن در این ماه‌ها نصیب تمام افراد شود.

کد خبر 557939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.