تمام دستگاه‌ها برای حل مسائل حوزه پسماند پای کار باشند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیریت پسماند را ضروری دانست و گفت: غلبه بر این مشکل در گروی برنامه‌ریزی و فعال کردن هرچه بیشتر کارگروه مربوطه است و تمام دستگاه‌های مرتبط باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و پای‌کار بیایند تا مسائل مربوط به حوزه پسماند حل شود.

به گزارش ایمنا، علی سلاجقه در بیست و ششمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماندها، توجه به وظایف محوله قانونی دستگاه‌های مسؤول در اجرای قانون مدیریت پسماند را ضروری دانست و اظهار کرد: غلبه بر این مشکل در گرو برنامه‌ریزی و فعال کردن هرچه بیشتر کارگروه است و تمام دستگاه‌های مرتبط باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و پای‌کار بیایند تا مسائل مربوط به حوزه پسماند حل شود.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر تسریع و بررسی حل مشکل مدیریت پسماندها در کشور، افزود: امیدواریم با برگزاری منظم جلسات برای رسیدن به راهکارهای خوب و اجرایی در خصوص رفع این معضل زیست‌محیطی به نتایج مطلوبی برسیم.

در ادامه حسن پسندیده، مدیرکل دفتر مدیریت پسماندها، گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته و وضعیت موجود مدیریت پسماند در کشورها ارائه کرد. مسعود تجریشی، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز توضیحاتی در خصوص مصوبات جلسات گذشته ارائه کرد.،

در این نشست گزارشی از پیشرفت امور و برنامه‌های قرارگاه عملیاتی مدیریت پسماندهای شهرداری تهران و مشکلات اجرایی آن ارائه شد. اعضای کارگروه ملی مدیریت پسماندها به ریاست معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و متشکل از (وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت جهاد کشاورزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نیرو، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، سازمان صداوسیما، سازمان ملی استاندارد، شهردار تهران) است.

منبع: ایرنا

کد خبر 557851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.