یک نوجوان ۱۹ ساله الگوی جدید کریس رونالدو!

بازیکنان تیم فوتبال منچستریونایتد به‌رغم نمایش ضعیف مقابل اتلتیکو، بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با تساوی تمام کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته چهارشنبه چهارم اسفندماه، از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال منچستریونایتد در مادرید میهمان اتلتیکو بود که موفق شد نتیجه مساوی یک بر یک را کسب کند. سورپرایز یونایتدها، «آنتونی الانگا»، بود بازیکن تعویضی منچستریونایتد، که قبل از ورود به زمین در واندا متروپولیتانو، توسط رالف رانگنیک به او گفته شد که باید مدافعان اتلتیکو مادرید را به دردسر بیندازد.

این نوجوان، دقیقه ۷۵ به بازی آمد و تنها پنج دقیقه و یک لمس طول کشید تا به هدف خود (گلزنی) دست یابد، پاس برونو فرناندز که ۹۰ دقیقه بازی کرد با ضربه دقیق از کنار یان اوبلاک عبور کرد به تور رسید. شاید اگر مهاجمانی که برای شروع بازی انتخاب شده بودند با همان میزان بی‌رحمی و نترسی بازی می‌کردند، یونایتد نیازی به نجات توسط یک جایگزین نوجوان پیدا نمی‌کرد.

مطمئناً الانگا مانند یک بازیکن بی تجربه عمل نکرد. او در این فصل بیشتر از لیگ قهرمانان اروپا، در لیگ جوانان یوفا به میدان رفته، گل او خونسردی و اعتماد به نفس داشت و از جو خصمانه‌ای که هواداران میزبان ایجاد کرده بودند، نترسید.

او به BT Sport گفت: «من رؤیای چنین لحظاتی را داشتم، گلزنی در لیگ قهرمانان در برابر تیم‌های مطرح اروپایی مانند اتلتیکو مادرید مثل یک رؤیا است. من به شما گفتم که چقدر آرام و خونسرد هستم و هر زمان که فرصتی به من داده شود، می‌خواهم اعتماد سرمربی را جبران کنم و هر بار که وارد زمین می‌شوم ۱۵۰ درصد از توانم را به کار می‌گیرم. من فقط کاری را که بتوانم انجام بدهم را انجام می‌دهم. می‌خواهم بهترین بازیکن زمین باشم و از سرمربی قدردانی می‌کنم.»

قدردانی بین الانگا و رانگنیک متقابل است.

اگر این بازیکن ۱۹ ساله به خواسته اول فصل خود رسیده بود، در پنجره نقل و انتقالات ژانویه به صورت قرضی باشگاه را ترک می‌کرد، اما رانگنیک از قبل، به اندازه کافی دیده بود که او چه توانایی دارد و از بازیکن خواست که بماند. مرد آلمانی قبل از اینکه مسئولیت اولین جلسه تمرینی خود را برعهده بگیرد، کلیپ‌هایی از الانگا را در یوتیوب تماشا کرده بود و این بازیکن ۱۹ ساله در نخستین جلسه تمرینی رانگنیک، اتفاقاً فوق‌العاده ظاهر شد.

رانگنیک پس از بازی در مادرید به خبرنگاران گفت: او واقعاً طوری بازی می‌کند که گویی این یک فوق‌ستاره است. تماشای بازی او باعث خوشحالی و سرگرمی است. ای کاش چند بازیکن دیگر او را به عنوان الگو قرار می‌دادند. فکر می‌کنم در حال حاضر او با ذهنیت و رویکرد درست نشان داده است که در فوتبال هر چیزی ممکن است، زیرا این دقیقاً همان کاری است که او همیشه در هر جلسه تمرین انجام می‌دهد.

سرمربی آلمانی از نام بردن اعضای تیمش که او را ناامید می‌کنند خودداری کرد، اما پس از نمایش نیمه اول در متروپولیتانو، می‌توانستید اکثریت تیم را در آن لیست سیاه او قرار دهید. یونایتد می‌دانست که به چه جوی وارد می‌شود. جو پر سر و صدا در لیدز در یکشنبه فقط برای گرم کردن خود برای چهارشنبه شب بود.

هزاران نفر از هواداران اتلتی ساعاتی قبل از شروع بازی در خیابان‌های اطراف ورزشگاه صف کشیده بودند تا از سرمربی و تیم استقبال‌ترسناکی داشته باشند و بازیکنان یونایتد هر بار که توپ را لمس می‌کردند هو می‌شدند. این موقعیتی بود که بزرگ‌ترین ستاره‌های تیم باید در آن بازی می‌کردند، در نیمه اول، آن‌ها غرق این جو وحشتناک بودند، عصبی به نظر می‌رسیدند و شدت به هم ریخته بودند.

یونایتد تنها به دلیل تغییرات مثبت رانگنیک موفق شد بازی را برگرداند. الانگا که تنها یک ربع به بازی باقی مانده بود و به بازی آمد، در عرض پنج دقیقه موفق شد اتفاقی را که جیدون سانچو، مارکوس راشفورد و کریستیانو رونالدو نتوانسته بودند بین آتلتی‌ها رقم بزنند، با یک شوت به سمت دروازه به دست بیاورد.

با توجه به فرم اخیر، سانچو را می‌توان به خاطر داشتن یک شب آرام بخشید؛ اما نحوه مبارزه رونالدو و راشفورد نگران کننده بود. رونالدو در دوران حرفه‌ای خود مقابل اتلتیکو موفقیت‌های زیادی داشته است؛ اما این تساوی یک بر یک را به هیچ یک از دیدارهای کلاسیکی که در حافظه خود دارد اضافه نخواهد کرد.

در مورد رشفورد، او در حال حاضر کاملاً از حالت خوب خودش خارج شده است. البته او تنها بازیکنی نبود که در پاس‌های ضعیف و تصمیم‌گیری مشکوک مقصر بود، حالا او در در بازی واتفورد خیلی سخت به نظر می‌رسد که فیکس بازی کند. استعداد راشفورد غیرقابل انکار است اما او دوران سختی را پشت سر می‌گذارد و اعتماد به نفسش تحت تأثیر قرار گرفته است.

پل اسکولز به BT Sport گفت: «مارکوس برای من بیش از حد مضطرب به نظر می‌رسد؛ به نظر می‌رسد که او تقریباً بیش از حد تلاش می‌کند. هر بار که توپ به سمت او می‌آید، تقریباً این احساس می‌شود که او تلاش می‌کند کاری جادویی انجام دهد. این احتمالاً بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.»

تضاد بین راشفورد و الانگا در حال حاضر نمی‌تواند شدیدتر باشد.

این بازیکن سوئدی خونسرد، آرام، با اعتماد به نفس به نظر می‌رسد و مهم‌تر از همه، او دقیقاً همان چیزی را که رالف از بازیکنانش می‌خواهد به رانگنیک می‌دهد. حالا برخی از فوق ستاره‌های یونایتد، یک الگوی جدید مثل «آلانگا» دارند.

کد خبر 557804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.